Sprzęt  / Artykuł

O znaczeniu tej inwestycji LG nie trzeba nikogo przekonywać. To będzie strzał w dziesiątkę

LG ogłosiło, że zamierza zainwestować niemal miliard dolarów w linię produkcyjną wyświetlaczy OLED szóstej generacji. W ten sposób koreańska firma chce przygotować się na czas ogromnej popularności tego typu ekranów, które będą stosowane nie tylko w telewizorach, ale też urządzeniach mobilnych, ubieralnych oraz w sprzętach należących do zupełnie nowych kategorii produktowych.

Dzięki nowej technologii Koreańczycy chcą znacznie zwiększyć liczbę produkowanych przez siebie wyświetlaczy. Do tej pory firma mogła tworzyć zaledwie 50 5,5-calowych ekranów z jednego arkusza, teraz liczba ta wzrośnie do 200. Nowa linia produkcyjna ma trafić do fabryki w prowincji Gyeongbuk. Tym samym będzie ona w stanie tworzyć miesięcznie 7500 arkuszy o wymiarach 1500 na 1850 mm. Masowa produkcja ekranów powinna się zacząć w pierwszej połowie 2017 roku.

Znaczenie tej inwestycji jest ogromne.

Wyświetlacze OLED najprawdopodobniej będą używane w wielu rodzajach urządzeń. Ich małe zapotrzebowanie na energię oraz dużą jasność docenią fani urządzeń mobilnych, zaś użytkownicy telewizorów zwrócą uwagę na doskonałe odwzorowanie czerni.

Warto pamiętać też, że coraz większą popularnością cieszą się zginane wyświetlacze OLED. Co prawda jak na razie można je spotkać tylko w smartfonach, ale wyłącznie kwestią czasu jest, kiedy LG uda się stworzyć zwijane telewizory, inteligentne bransoletki oraz szyby samochodowe wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość.

gietki-ekran-oled-lg-1

Choć wiele z wyżej wymienionych urządzeń może wydawać się gadżetami z odległej przyszłości, to już niebawem staną się rzeczywistością. Zapowiedzią tego trendu są liczne wygięte urządzenia, takie jak smartfony LG G Flex 2, LG G4, Samsung Galaxy S6 Edge oraz zegarek Samsung Gear S. Koreańska firma może wykorzystać wyświetlacze tego typu, by odróżnić swoje urządzenia od sprzętu konkurencji.

Są one na tyle dobrym rozwiązaniem, że zainteresowanie OLED-ami będzie cały czas rosnąć. Trend ten doskonale obrazują badania przeprowadzone przez IHS DisplaySearch. Według nich wartość sprzedaży wyświetlaczy OLED wystrzeliła w 2015 roku i będzie dynamicznie rosnąć co najmniej przez następne sześć lat.

Jest za wcześnie, by prognozować dokładnie sprzedaż i popularność wyświetlaczy OLED w następnych latach.

Mimo to twierdzę, że będzie to dopiero początek boomu na OLED-y, a wyświetlacze tego typu za kilka lat będą znacznie popularniejsze od znajdujących się obecnie absolutnie wszędzie ekranów LCD. Jest to bardziej niż możliwe, ponieważ wyświetlacze znajdą się po prostu wszędzie.

Za kilka lat w naszych domach pojawią się nakładki na okna, które będą pokazywać prognozę pogody oraz lustra, w których podczas mycia zębów będziemy przeglądać nagłówki z portali internetowych. Wyświetlacze pojawią się w niemal każdym możliwym przedmiocie i prawdopodobnie w większości będą to OLED-y, które obecnie na ogromną skalę produkuje właściwie tylko LG.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst