Nie działa ci App Store i inne usługi Apple? Nie jesteś sam
Apple ma problemy z usługami sieciowymi. Użytkownicy skarżą się w mediach społecznościowych, że nie działa im nie tylko najnowsze Apple Music, ale też nie sposób połączyć się ze sklepem z aplikacjami.
Awarie usług sieciowych zdarzają się od czasu do czasu, ale przy każdej takiej sytuacji użytkownicy, zwłaszcza płatnych rozwiązań, mogą być słusznie poddenerwowani. Po raz kolejny w tym roku dość poważna przerwa w świadczeniu usług dotknęła klientów firmy Apple.
Teraz użytkownicy, w tym członkowie naszej redakcji, doświadczają problemów z usługami związanymi z ekosystemem iTunes. Oznacza to, że jednocześnie padł nie tylko sklep z treściami w formie cyfrowej, ale też szereg powiązanych usług.
Problemy na naszych urządzeniach oraz na smartfonach, tabletach i komputerach Mac użytkowników z całego świata pojawiły się dzisiaj już blisko dwie godziny temu. Na stronie Apple odnotowano jednak oficjalnie dopiero niedawno - żółtym kolorem - problemy ze sklepami od czwartej po południu.
Nie działają sklepy App Store, iBook Store, iTunes Store, Mac App Store oraz nowy streaming muzyczny Apple Music razem z takimi dodatkami jak iTunes Match, iTunes in the Cloud i Radio. Mogą pojawić się też problemy z obsługą Apple TV, czy iTunes U.
Na szczęście tym razem przerwa w działaniu nie dotyczy synchronizacji danych pomiędzy urządzeniami w ramach chmury iCloud, poczty elektronicznej, Map, Zdjęć, Siri, iMessage i Facetime oraz takich usług jak Find my iDevice i Apple Pay, gdzie liczy się niezawodność.
W przeszłości Apple udawało się podobne i nawet większe awarie usuwać w ciągu kilku godzin. Pozostaje mieć nadzieję, że i tym razem firma nie będzie kazała zbyt długo czekać, a problemy z częścią usług sieciowych nie będą rzutowały na działanie reszty.