Wirtualna Polska za prawie 20 mln zł kupiła NexWeb Media, czyli ponad 600 blogów tematycznych
Za kwotę 19,4 mln zł Wirtualna Polska przejęła NextWeb Media - wydawcę ok. 600 blogów poświęconych lifestyle'owi, zdrowiu, motoryzacji, technologiom, podróżom, czy gotowaniu.

Wirtualna Polska Holding S.A. poinformował o zawarciu znaczącej umowy i nabyciu aktywów o znacznej wartości. WP za kwotę 19,4 mln zł przejął 100 proc. udziałów w Grupie NextWeb Media. W skład Grupy NextWeb Media wchodzą: abcZdrowie.pl, Parenting.pl, Blomedia.pl oraz technologia reklamy natywnej PowerContent. Czytelnicy Spider's Web mogą szczególnie kojarzyć dwa blogi NextWeb Media: Komórkomanię i Gadżetomanię.
Według danych z Megapanelu z marca 2015 roku, media Grupy NextWeb Media docierają do ponad 4,62 mln realnych użytkowników. Wirtualna Polska bez wątpienia najnowszym zakupem wzmocni swoją, i tak już silną, pozycję w tym rankingu.
Cena za nabywane Udziały obejmuje:
(i) kwotę 19,418,979 zł płatną w dniu zawarcia Umowy Sprzedaży Udziałów („Cena Zakupu”);(ii) kwotę 3,500,000 zł płatną w przypadku osiągnięcia przez NextWeb Media EBITDA w wysokości określonej w Umowie Sprzedaży Udziałów za okres 12 miesięcy zakończonych 30 czerwca 2016 r. („Kwota Uzupełniająca”);
(iii) kwotę 1,300,000 zł płatną w dniu zawarcia Umowy Sprzedaży Udziałów na poczet zaliczki na premię Earn-out zdefiniowaną w punkcie (v) lit. (a). niniejszego raportu („Zaliczka 1 na poczet Earn-out 1”);
(iv) kwotę 500,000 zł płatną na poczet zaliczki na premię Earn-out zdefiniowaną w punkcie (v) lit. (a). niniejszego raportu, w przypadku spełnienia się określonych w Umowie Sprzedaży Udziałów warunków wypłacenia Sprzedającemu Kwoty Uzupełniającej, razem z tą kwotą („Zaliczka 2 na poczet Earn-out 1”);
(v) premie z tytułu wzrostu wartości (earn-out) w wysokości 15% wyceny wzrostu wartości (...).
Szczegółowe dane dotyczące przejęcia dostępne są na łamach Pulsu Biznesu.
Poniżej zamieszczamy infografikę przedstawiającą Grupę NextWeb Media:
