REKLAMA

Polacy nie lubią reklam w internecie? Bzdura, klikają w nie znacznie częściej niż inne nacje

Jeśli byś się spytał przeciętnego użytkownika internetu, czy lubi reklamy, odpowiedzi mógłbyś być pewny - nie lubi, nie klika, broni się przed nimi adblockiem. Tymczasem prawda jest taka, że Polacy należą do najczęściej klikających w reklamy nacji w internecie.

Polacy nie lubią reklam w internecie? Bzdura, klikają w nie znacznie częściej niż inne nacje
REKLAMA

A przy najmniej z 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej ujętych w badaniu gemiusAdMonitor, czyli: Estonii, Bułgarii, Chorwacji, Czech, Litwy, Łotwy, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i Węgier, to właśnie Polska najczęściej klika w reklamy. Średni CTR (clik through ratio, czyli współczynnik kliknieć do wyświetleń) wynosi u nas 0,68 proc. To znacznie wyżej od kolejnych w rankingu Bułgarii i Słowenii, gdzie wynosi on 0,49 proc.

REKLAMA

Ba, to jeszcze nie wszystko. Polacy lubią reklamy pełne multimedialnych treści. Podczas gdy u naszych sąsiadów z Europy Środkowo-Wschodniej najskuteczniejsze są proste statyczne bannery, u nas prym wiodą reklamy multilmedialne, czyli pełne animacji, wideo, angażujących odbiorcę elementów.

I jeszcze jedno - Polacy najczęściej klikają w najbardziej inwazyjne formy reklamy multimedialnej, tzw. interstitial, czyli całostronicowe formaty wyświetlane zanim użytkownik dotrze do wybranego adresu strony internetowej. Tu średnie CTR-y dla Polski wynoszą 4,1 proc.

REKLAMA

No, to mamy jasność jeśli chodzi o polski rynek internetowy.

Uwielbiamy narzekać na liczbę i formę reklam, ale przy okazji w nie klikamy. Nie ma więc co się dziwić temu, że Polska jest zagłębiem dla przeróżnych naprawdę inwazyjnych form reklam. To po prostu działa. Klienci są zadowoleni z efektów, szczególnie gdy porównają je z innymi lokalnymi rynkami.

Trochę to przeczy ogólnej anty-reklamowej histerii, prawda?

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-24T20:28:48+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T18:34:05+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T17:33:07+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T17:22:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T16:35:13+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T14:46:32+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T14:00:15+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T12:40:23+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T12:03:07+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T11:39:29+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T08:29:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T07:11:23+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T06:31:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T21:46:01+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T20:41:48+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T19:57:16+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T19:35:11+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T19:00:09+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T18:42:50+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T18:13:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T17:17:28+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA