Social media  / News

Płasko i przejrzyście, czyli nowy webowy Instagram

Użytkowników Instagramu po wejściu na webową wersję strony czeka niespodzianka. Serwis właśnie zyskał nową odsłonę, która mocniej kładzie nacisk na to, co w Instagramie najważniejsze – czyli na zdjęcia.

Koty i kawy w jeszcze większym rozmiarze! – tak w skrócie można byłoby podsumować nowy wygląd webowej wersji Instagramu. Żarty jednak na bok, bo serwis jest prawdziwą potęgą w Internecie, a już zwłaszcza w jego fotograficznej odnodze. 300 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie robi wrażenie. Podobnie jak to, że konto na Instagramie ma już sporo ponad 1/4 całej populacji Stanów Zjednoczonych.

Chociaż serwis zaczynał wyłącznie jako aplikacja mobilna, to dziś miliony osób na świecie mogą przeglądać instagramowe zdjęcia również w przeglądarce. Webowa wersja serwisu właśnie doczekała się nowej wersji.

Świeżo i płasko

Instagram po dzisiejszym redesignie wygląda znacznie świeżej i nowocześniej. Niebieską belkę na górze strony zastąpił szeroki biały pas, na którym logo Instagramu jest znacznie lepiej wyeksponowane. Pojawiło się także nowe, jaśniejsze tło, dzięki czemu udało się uzyskać bardziej minimalistyczny wygląd.

instagram-2

Same zdjęcia w głównym streamie są teraz znacznie większe. To oczywiście zaleta… choć nie dla wszystkich. Na ekranach laptopów o rozdzielczości 1366x768 pikseli fotografie albo nie mieszczą się w oknie przeglądarki, albo mieszczą się z trudem. Nie sposób jednak mieć o to pretensje, bo w 2015 roku 768 pikseli w pionie trochę już trąci myszką. Nadal jest to jednak najpopularniejsza rozdzielczość , zaraz obok Full HD.

Instagram przebudował również profile swoich użytkowników. Wcześniej mieliśmy tam mały śmietniczek. W górnej części widzieliśmy mozaikę zmieniających się zdjęć różnej wielkości. Nigdy jej nie lubiłem. Niżej z kolei widać było miniaturki najnowszych zdjęć, ułożone w rzędach po 5 kolumn. To sprawiało, że zdjęcia były bardzo małe.

Instagram-1

W nowej odsłonie profilu górna część pokazuje tylko awatar i najważniejsze informacje na temat użytkownika. Niżej widzimy siatkę miniatur, która teraz ma trzy kolumny. Dzięki temu zdjęcia są większe. Po najechaniu na miniaturkę pokazuje się liczba polubień i komentarzy.

Zmiana zdecydowanie na plus

Nowy wygląd naprawdę może się podobać, bo w końcu eksponuje fotografie użytkowników. Pozbycie się kolorów i gradientów to krok w dobrym kierunku. Jest czyściej i ładniej, a całość została zaprojektowana w duchu płaskiego designu. Choć zdjęć jest na stronie mniej, to są one większe, co jest dużą zaletą.

Nowa odsłona Instagramu pojawiła się u części użytkowników już dziś wieczorem. Będzie ona wdrażana stopniowo, a ostatni użytkownicy powinni ją dostać pod koniec tygodnia.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst