Hejterzy na front, czyli jak manipulować opiniami - W sieci pytań
Internet to najpotężniejsze w tym momencie medium przekazu informacji na świecie, które odgrywa decydującą rolę np. podczas kampanii prezydenckich. Niedawno zdała sobie z tego sprawę PO, która postanowiła zatrudnić hejterów, pracujących nad wizerunkiem partii opozycyjnych. Dlatego postanowiłem sprawdzić jakie jest nastawienie ludzi do komentarzy w sieci i czy świadomi są, jak łatwo można nimi manipulować?
Właśnie, czy rzeczywiście "niedawno"? Choć dowodów brak, to moi rozmówcy raczej nie zdziwili się doniesieniami o zdalnym kształtowaniu opinii w sieci. W końcu historia marketingu szeptanego krótka wcale nie jest, a czym innym jak nie produktem na sprzedaż jest prezydent?
Zapytałem też o komentarze, które (przyznaję to zupełnie szczerze) na niektórych stronach czytam chętniej niż artykuły. Jak się okazuję nie jestem osamotniony w tym postępowaniu.
* Grafika: Shuttersock