Allegro rozpoczyna sprzedaż detaliczną. Czy to początek rywalizacji z własnymi użytkownikami?
Grupa Allegro w piątek uruchomiła Sklep Allegro i zaczyna właśnie konkurencję z… własnymi użytkownikami. Na razie w kategorii zabawek z okazji dnia dziecka, ale moi informatorzy donoszą, że niedługo w Sklepie Allegro pojawią się przedmioty z innych kategorii. Według informatorów Grupa Allegro wynajęła już dwa magazyny właśnie na poczet własnej sprzedaży detalicznej.
Zgodnie z moimi nieoficjalnymi i niepotwierdzonymi jeszcze informacjami wprowadzenie bezpośredniej sprzedaży detalicznej przez Allegro ma być przygotowaniem się do wejścia na polski rynek Amazonu, który może sporo namieszać w branży e-commerce. Całość operacji ma jednak odbywać się w modelu outsource'ingu tak, by Allegro mogło w razie kłopotów łatwo pozbyć się nowego biznesu.
Oficjalnie pewne jest na razie to, co pojawiło się na Allegro - konto Sklepu Allegro, z regulaminem sprzedaży, krótkim opisem sklepu, banerem i sposobami kontaktu. Sklep powstał na koncie Allegro, które istnieje już 15 lat, jednak Web Archive wskazuje, że opisu i danych nie było jeszcze w niedzielę 24 maja. Wcześniej było używane do akcji charytatywnych i tym podobnych i nazywało się po prostu “Allegro”.
Wejście w sprzedaż detaliczną dla Allegro to może logiczny ruch z punktu widzenia Grupy Allegro, widma wejścia Amazonu i wykorzystania własnej platformy. Jednak może rozwścieczyć setki użytkowników platformy Allegro. To oni używają serwisu, jego sposobów płatności, płacą prowizje i “utrzymują” Allegro, a teraz będą musieli jeszcze konkurować w sprzedaży. Dziwna to sytuacja odwrócenia ról i ich pomieszania
Obecnie w ofercie Sklepu Allegro znajduje się kilkanaście zabawek z okazji dnia dziecka. Przesyłka jest darmowa - w tym momencie “zwykli” użytkownicy mogą poczuć, że Allegro będzie wykorzystywać swoją pozycję i współpracę z InPostem do uatrakcyjnienia oferty, na które wielu sprzedawców nie może sobie pozwolić.
O komentarz poprosiliśmy przedstawiciela Allegro:
Allegro stale prowadzi wiele projektów testowych, służących poprawie oferty i standardu obsługi. Tym razem uruchomiliśmy test, w którym samodzielnie sprzedamy niewielkie partie towarów, w tym m.in. produkty dla dzieci na dzień dziecka. Celem testu jest sprawdzenie w jakim stopniu lepsze warunki oferty (np. czas na zwroty, dogodne warunki dostawy, specjalne opakowanie, itp.) wpływają na skłonność do zakupu i satysfakcję klientów. Działamy tak, bo chcemy podnosić jakość oferty dla klientów końcowych i sprawdzamy wszystkie elementy łańcucha sprzedaży, z którymi mają do czynienia sprzedawcy na Allegro. Ze względu na skalę tego działania (kilkaset przedmiotów dla dzieci) nie można nazwać tego konkurencją dla sprzedawców. Na razie nie ujawniamy jakie inne przedmioty trafią do sprzedaży w ten sposób w ramach tego testu - powiedział w rozmowie ze Spider's Web Michał Bonarowski, Allegro Senior PR Brand Manager.