REKLAMA

Nowa Interia Muzyka pokazuje, jak powinny wyglądać serwisy tematyczne polskich portali

Serwis muzyka.interia.pl doczekał się odświeżenia. Twórcy portalu wykorzystali właśnie tutaj pilotażowo kilka nowych elementów interfejsu, które w przyszłości trafią do innych serwisów Interii. Postanowiliśmy się przyjrzeć nowej odsłonie muzycznego podserwisu.

26.03.2015 10.46
Nowa Interia Muzyka pokazuje, jak powinny wyglądać serwisy tematyczne polskich portali
REKLAMA
REKLAMA

Podserwis jednego z polskich wiodących portali poświęcony muzyce doczekał się nowego wydania. Strona główna jest responsywna i dopasowuje się do szerokości okna przeglądarki internetowej i dobrze działa na urządzeniach mobilnych.

Muzyczna Interia ma nowoczesny wygląd dzięki kafelkom.

interia-muzyka-1

Twórcy muzyka.interia.pl postawili na sprawdzone kafelki i wyświetla maksymalnie trzy kolumny miniatur wpisów o szerokości 380 pikseli. Na samej górze strony jest sporej wielkości flashowa reklama, ale wystarczy przewinąć nieco w dół, żeby schowała się poza stroną i wtedy można podziwiać portal w pełnej krasie.

Na samej górze strony znalazła się belka nawigacyjna Interii, która pozwala przejść do innych podserwisów. Podlana jest szarym kolorem i zlewa się dzięki temu z paskiem otwartych kart. Tło strony jest standardowo białe, a zaraz pod reklamą znajdziemy wyrównane do lewej logo z przyciskiem Lubię to!

Poniżej jest kolejna belka nawigacyjna.

Interia proponuje w swoim serwisie muzycznym takie podkategorie jak Wiadomości, Artykuły, Wywiady, Recenzje, Koncerty, Gatunki oraz Teledyski. Pod przyciskiem więcej znalazły się najwyraźniej te mniej ważne elementy: Artyści, Płyty, Teksty Piosenek, Raport Specjalne i Czat o muzyce. Na samym końcu po prawej znalazła się wyszukiwarka.

Najbardziej w oczy rzuca się boks promujący teksty. Dzisiaj znalazł się tam m.in. artykuł o Taylor Swift, wywiad z Agatą Dziarmagowską na temat selfie, oraz galeria zdjęć rudowłosych piosenkarek. Pod głównym boksem jest wspomniana ściana kafli: niemal kwadratowe zdjęcia z białym tytułem i fioletowy boks z informacją o kategorii.

Najważniejsze nowości to strona artykułu oraz nowe galerie.

interia-muzyka-4

Na pierwszy ogień odpaliłem tekst o Taylor Swift. Strona artykułu została nieźle zaprojektowana, a grafika główna z nałożonym na nią tytułem rozciąga się na całą szerokość strony. Nie jest ona też w pełni statyczna i lekko przesuwa się przy przewijaniu strony, co daje efekt delikatnej animacji na tej w gruncie rzeczy statycznej i ascetycznej stronie. Zdjęcie można w razie potrzeby rozwinąć na całą wysokość.

Z początku kolumna tekstu nie jest jednolitej szerokości, a po lewej i prawej strony pojawiają się boksy reklamowe. W treści umieszczono też galerię zdjęć, którą można zmaksymalizować jako pop-up. Działa to bardzo szybko i bez opóźnień, a przejście do kolejnego zdjęcia nie powoduje przeładowania strony. Jeśli miałbym się czepiać, to tylko nieco za szerokiej szpalty tekstu (800 px) w stosunku do wielkości liter, jest to na granicy komfortu czytania.

Strona wpisu i galerie to nie koniec nowości.

Oprócz galerii w muzyka.interia.pl artykuły będą mogły być wzbogacane o materiały wideo, które można oglądać bez opuszczania portalu. Twórcy portalu chwalą się też Raportami Specjalnymi, gdzie zebrane będą w jednym miejscu artykuły na jeden konkretny temat.

Interia w nowym portalu muzycznym duży nacisk kładzie na silnik rekomendacji, który ma podrzucać coraz bardziej relewantne treści stałym użytkownikom serwisu. Po przeczytaniu teksu z dołu wyjeżdża boks prezentujący cztery polecane artykuły.

interia-muzyka-7

Trafność analizy big data można jednak będzie ocenić dopiero za jakiś czas. Jak na razie można jednak stwierdzić, że portal nie prezentuje się zjawiskowo, ale jest w miarę nowoczesny, szybki, przejrzysty i co najważniejsze - funkcjonalny.

REKLAMA

Jeśli wszystkie przestarzałe dziś portale wyglądałyby tak jak muzyka.interia.pl to Interent byłby lepszym miejscem.

PS Znalazłem tylko jeden mały błąd związany z menu Gatunki, które nie chowa się po rozwinięciu i wyświetla się pod boksem reklamowym.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA