Tech  / News

Apple nie miał tak dobrego wyniku od 2011 roku. Efekt? iPhone na pozycji lidera

Apple dzięki zaznaczeniu swojej obecności w Chinach odniósł sukces i po trzech latach wrócił na fotel lidera smartfonowego wyścigu. iPhone jest najbardziej dochodowym produktem mobilnym, a teraz stał się - ponownie - najpopularniejszym smartfonem na świecie.

Stwierdzenie, że po premierze pierwszego iPhone’a przedstawiciele świata nowych technologii konkurenci źle oszacowali szanse telefonu Apple na zdobycie znaczących udziałów w rynku mobilnym, to niedopowiedzenie. Telefon z charakterystycznym logo na obudowie stał się w przeciągu kilku lat wręcz synonimem smartfona.

Teraz iPhone wraca na szczyt.

Znamienne jest, że po ośmiu latach od premiery telefonu firma z Cupertino - prezentująca od jednego do dwóch telefonów rocznie - zgarnia większość zysków z rynku mobilnego. Pokonuje tym samym masę firm z wieloletnim doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej, które w portfolio mają dziesiątki produktów.

Chociaż Apple zgarnia większość pieniędzy z segmentu mobilnego, to iPhone trzy lata temu utracił miano lidera w ujęciu ilościowym patrząc na aktualne wyniki sprzedaży na rzecz konkurenta z Korei, który zdominował wewnętrzny rynek Androida. Samsung utracił jednak właśnie po trzech latach swoją pozycję.

Sam segment mobilny zresztą stał się już naprawdę ogromny.

Apple Store, San Francisco._12

Smartfony stanowią już dwie trzecie sprzedaży wszystkich urządzeń nazywanych telefonami komórkowymi, a w 2014 roku trafiło na rynek 1,2 mld inteligentnych telefonów, czyli 28 proc. więcej niż rok wcześniej.

O zmianie na pozycji lidera sprzedaży w ostatnim kwartale 2014 roku poinformował serwis cnn.com powołując się na dane Gartnera. Wynika z nich, że Apple w tym czasie sprzedał 74,8 mln iPhone’ów, co odpowiada za 20,4 proc. globalnej sprzedaży smartfonów licząc wszystkich mniejszych i większych producentów.

A co z resztą firm?

Okupujący teraz drugie miejsce Samsung w tym samym okresie zgarnął dla siebie o 0,5 pkt. proc. mniej rynku z wynikiem 19,9 proc. To znacząca zmiana, ponieważ Apple nie miał tak dobrego wyniku od czwartego kwartału 2011 roku.

Wyniki dotyczą ostatniego kwartału minionego roku. Wysoką sprzedaż produktów Apple można powiązać z wprowadzeniem - wreszcie - większych telefonów i dotarciem na rynek chiński. W skali całego roku Samsung nadal pokonuje rywala z Cupertino, ale czy można powiedzieć, że “Apple się kończy”?

No nie wydaje mi się.

*Pierwsze zdjęcie pochodzi z Shutterstock.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst