Social media  / News

Przygotuj się na spadek liczby fanów na Facebooku

Już niebawem posiadacze biznesowych fanpage’y na Facebooku mogą spodziewać się zauważalnego spadku liczby fanów. Wszystko dlatego, że ekipa Marka Zuckerberga postanowiła wziąć się za porządki i usunąć z liczników lajki zostawione przez skasowane lub zdeaktywowane konta.

Przyczyny takiego działania powinny być całkiem jasne. Facebook często musi spotykać się z oskarżeniami o to, że dużą liczbę użytkowników tego serwisu zawdzięcza martwym duszom. Użytkownikom, których konta zostały wykreowane przez firmy zajmujące się sprzedażą fanów albo osobom, które już od dłuższego czasu już nie korzystają z tego portalu społecznościowego.

Czy jest to dobra decyzja?

Jak najbardziej tak. Co prawda licznik fanów pokaże ich mniejszą liczbę, jednak dzięki temu posiadacze fanpage’y będą w stanie dokładniej zobaczyć, jak duża część użytkowników aktywnie korzysta ze strony. To z kolei pozwoli stwierdzić, czy znajdujące się na stronie treści są faktycznie interesujące dla jej fanów. Rozwiązanie to sprawi też, że Facebook stanie się bardziej jednorodny, ponieważ wcześniej już skasowano lajki i komentarze ze stron indywidualnych użytkowników.

facebook-reklamy-podsumowanie-roku-1

Czy zmiany będą duże?

Jeśli pamiętacie kasowanie nieaktywnych kont na Instagramie, zapewne wiecie jak duże były spadki oglądalności oraz jak zareagowali na to użytkownicy. W tym wypadku zjawisko nie powinno być aż tak drastyczne i spadki fanów nie będą wielkie. Należy też pamiętać o tym, że niektóre ze straconych lajków będzie się dało odzyskać. Gdy zdeaktywowane wcześniej konto ponownie zostanie użyte, jego lajki powrócą na wcześniej polubione przez nie strony.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst