15 milionów ludzi płaci za Spotify. Nieźle
Co prawda jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie, zanim serwisy strumieniujące muzykę staną się popularniejsze od płyt CD, ale faktem jest, że tego typu usługi zdobywają coraz większą rzeszę użytkowników.
Przykładem tego jest chociażby Spotify, któremu pod koniec zeszłego roku udało się zdobyć 15 milionów płatnych abonentów i 60 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Jak łatwo się domyśleć, Spotify, jako lider wyścigu strumieniowania muzyki, jest dumny z tego wyniku i chce podziękować wszystkim swoim użytkownikom.
Nie ma w tym nic dziwnego. W końcu gdyby nie oni, wyniku tego nie udałoby się osiągnąć. Z tej okazji udostępnił specjalną playlistę, za pomocą której chce wyrazić swoją wdzięczność:
Trend jest wyraźny - coraz więcej ludzi płaci za streaming, ponieważ jest on wygodny. Owszem, tych płacących tylko swoją uwagą jest więcej, ale nie zapominajmy, że Spotify przekazuje rynkowi muzycznemu 70 proc. wszystkich swoich przychodów, także z reklam wyświetlanych użytkownikom korzystających z modelu freemium.
To dobra wiadomość. Dla całej branży muzycznej.
---
Zdjęcie główne pochodzi z serwisu Shutterstock.