Allegro tak jak Google - teraz wyświetli wyniki sponsorowane
Wyróżnienie się spośród setek tysięcy, czy nawet milionów aukcji na Allegro z całą pewnością nie należy do zadań łatwych. Tym bardziej, że większość dostępnych do tej pory narzędzi nie zawsze okazuje się skuteczna, niezależnie od tego, jak duży mamy budżet. Poznajcie usługę, która powinna to zmienić - Allegro Ads.
Do tej pory Allegro oferowało cztery formy wyróżniania aukcji - wyróżnienie, pogrubienie, podświetlenie, opcję "Wspieram Fundację All For Planet" oraz promowanie na stronie działu. Większość z nich, być może z wyjątkiem pierwszej i ostatniej, skupiały się na graficznym wyróżnieniu naszej aukcji z tłumu. Można jednak zaryzykować stwierdzenie, że przy tak ograniczonym arsenale, wyróżnienie się z tłumu podobnych aukcji nie należało do specjalnie łatwych. To samo zresztą tyczy się "wyróżnienia", gdy kategoria była wyjątkowo popularna.
Problem ten ma rozwiązać testowany przez ostatni miesiąc przez wybranych sprzedawców program ofert sponsorowanych - Allegro Ads.
W jego ramach klienci będą mogli wykupić pozycjonowanie na pierwszym miejscu listy wyników Allegro po wprowadzeniu przez użytkowników odpowiednich słów kluczowych. Tych, co ciekawe, nie musi dobierać zlecający promocję - dobierane są całkowicie automatycznie, tak samo jak chociażby kategoria.
Sprzedaż reklamy jest w tym przypadku realizowana (po raz pierwszy w historii narzędzi promocyjnych Allegro) w modelu CPC. Oznacza to, że jeśli narzędzie okaże się całkowicie nieskuteczne, tj. nikt nie kliknie w tak wyświetlane aukcje, nie zapłacimy za całość ani grosza. Jednocześnie stawkę za kliknięcie określamy sami - system jedynie podpowiada sugerowaną kwotę, która pozwoli nam zająć odpowiednio wysokie (lub pierwsze) miejsce na liście sponsorowanych wyników. Allego podaje w tym kontekście następujący przykład:
Do dyspozycji osoby organizującej kampanię oddany zostanie także zestaw dodatkowych ustawień i narzędzi, w tym pozwalających na określenie całkowitego budżetu czy monitorowanie skuteczności reklam. Na samym początku przyszłego roku powinny się także pojawić bardziej rozbudowane usługi analityczne dotyczące naszych kampani.
Jeśli komuś takie rozwiązanie kojarzy się z innym, obecnym już na rynku, to ma rację. Na niemal identycznej zasadzie działają reklamy w wyszukiwarce Google, wyświetlając dla zadanych haseł opłacone (i oczywiście odpowiednio oznaczone) wyniki. Czy jednak takie rozwiązanie sprawdzi się także w przypadku portalu aukcyjnego? Pozostaje nam czekać na więcej informacji - na razie, po miesiącu testów prowadzonych przez "kilkuset sprzedawców", Allegro określa swój pomysł jako "trafiający w potrzeby".