Apple zapomniał o Polsce. Problem dostarczania wiadomości SMS został rozwiązany tylko teoretycznie
W ostatnim czasie niektórzy użytkownicy urządzeń Apple mogli odczuwać problemy związane z brakiem dostarczania wiadomości SMS poprzez iMessage. Problem dotyczył również osób, które przesiadły się z iPhone’a na sprzęt z innym systemem operacyjnym. Rozwiązaniem jest wyrejestrowanie numeru z iMessage.

Na specjalnie przygotowanej przez Apple stronie podano dwa rozwiązania. Pierwsze dotyczy obecnych użytkowników iPhone’a. Jeżeli występują problemy z dostarczeniem wiadomości wystarczy wyłączyć iMessage poprzez: Ustawienia, Wiadomości, Wyłącz iMessage.

Brak dostarczania SMS-ów dotyka również osoby, które niedawno przesiadły się z iOS na inny system operacyjny. Wynika to z faktu, że po zmianie urządzenia numer nie zostaje odłączony od iMessage i wiadomości nadal są “przepuszczane” przez serwery Apple. Wystarczy jednak wejść na stronę i podać swój numer telefonu, poczekać na kod potwierdzający i przepisać go w okienku poniżej.
Niestety, Polacy nie skorzystają z z tej opcji. Apple nie uwzględniło na liście krajów Polski, więc jeszcze trochę poczekamy na możliwość wypisania się z iMessage.
Dear @Apple why #Poland is not on the list of countries for #iMessage deactivation? http://t.co/iIHfyiqQ1F http://t.co/JRvh1G6C7H
— Chris Kowalczyk (@kkowalcz) listopad 10, 2014
W teorii cały proces jest bardzo łatwy i cieszy fakt, iż Apple w końcu znalazło rozwiązanie problemu związanego z niedostarczaniem wiadomości. Jak podaje Gizmodo, problem po raz pierwszy pojawił się już w maju tego roku. Apple wówczas przyznał, że mogą występować tego typu trudności i obiecał rozwiązanie problemu.
Po ponad pół roku pojawiła się możliwość wypisania z iMessage. Niestety, Polska czeka na nią nadal.
Współpraca: Mateusz Nowak
*Zdjęcie główne pochodzi z Shutterstock