Ups?! W czołówce polskiego internetu prawie wszyscy tracą
Bez większych zmian minął sierpień, jeśli chodzi o czołówkę najpopularniejszych serwisów internetowych w Polsce według badań Megapanelu. Nadal uwielbiamy Facebooka, Google i YouTube, chociaż niektóre z tych stron odwiedzamy nieco rzadziej niż miesiąc wcześniej. Spore spadki zaliczyli prawie wszyscy w pierwszej piątce.
Pierwsza i druga pozycja, należące odpowiednio do Google oraz Facebooka, wydają się być niezagrożone. Z usług i serwisów tego pierwszego skorzystało w lipcu prawie 20,5 mln internautów w Polsce (zasięg 93,5%), co oznacza mikroskopijny - bo zaledwie o około 66 tys. osób - wzrost. Do Google należy też najpopularniejsza w Polsce strona - Google.pl, którą odwiedziło prawie 20 mln internautów - o 75 tys. więcej niż poprzednio. W zestawieniu znalazło się także Google.com, zajmując mocną, czwartą pozycję.
Facebook, z wynikiem na poziomie 17,16 mln (zasięg 78,4%) odwiedzających zanotował natomiast spadek o 109 tys. użytkowników, jednak i tak daje mu to bezpieczną przewagę nad kolejnymi graczami.
Tak samo jak miesiąc temu, trzecie miejsce zajmuje jeden z serwisów... Google, czyli YouTube. 16,09 mln Polaków oglądających filmy to o 51 tys. więcej niż w poprzednim zestawieniu, w którym intensywnie YT dogonić próbowała Grupa Allegro-GG. Tym razem jednak różnica tylko się powiększyła, a wszystko przez stratę Allegro-GG na poziomie około 110 tys odwiedzających, do 15,8 mln.
Piąte i szóste miejsca, tak samo jak w poprzednich rankingach, w niezmiennym układzie zajmują Grupa Onet-RASP oraz Grupa Wirtualna Polska. Co najciekawsze, obydwie z nich straciły w tym miesiącu niemal tyle samo odbiorców, co udało się zyskać w poprzednim. Onet-RASP ma ich więc 15,46 mln (o 215 tys. mniej), natomiast GWP 14,75 mln (o około 115 tys. mniej).
Różnica pomiędzy nimi pozostaje więc praktycznie niezmieniona i głośne przejęcia ostatnich miesięcy przyczyniły się wyłącznie do umocnienia na dotychczas zajmowanych pozycjach, co potwierdza się zresztą po raz kolejny.
Nie tylko YouTube, Allegro-GG, Onet-RASP i GWP notowały w tym okresie spadki. Pogodzić z nimi musieli się także zajmujący kolejne miejsca. Gazeta.pl straciła 217 tys. odbiorców, Interia.pl aż 302 tys., Wikipedia - 144 tys., a Grupa Polskapresse - Media Regionalne - 248 tys.
W kwestii najchętniej odwiedzanych stron internetowych również nie zmieniło się zbyt wiele. W pierwszej dziesiątce prawie wszyscy, z wyjątkiem Google, YouTube i Allegro stracili, a wymienione podmioty notowały minimalne zwyżki.
Dopiero w drugiej dziesiątce doszło do niewielkiego przetasowania. Filmweb, zajmujący do tej pory 18 pozycję zyskał 138 tys. widzów, tym samym awansując o jedno pole w górę. Klasyfikowana jako 17. Mozilla wypadła w ogóle z zestawienia, które zamykają teraz kolejno otomoto.pl (o jedną pozycje w górę), cda.pl (nowe w pierwszej 20) i orange.pl (bez zmian).
Wszystko wskazuje więc na to, że koniec wakacji przynajmniej na chwilę odciągnął nas od komputerów, ale nie na tyle, aby zmienić cokolwiek w najistotniejszych kwestiach.
* Zdjęcia pochodzą z serwisu Shutterstock.