Kolejny operator MVNO znika z rynku i psuje opinię pozostałym
Polski rynek telekomunikacyjny okazał się zbyt trudny dla kolejnego MVNO. Tym razem padło na MTV Mobile. Klienci będą mogli zakończyć współpracę bez konsekwencji.
Zapewne niewielu z was kojarzy MTV z rynkiem telekomunikacyjnym. MTV Mobile próbowało od początku 2012 roku zawojować Polskę przy pomocy nielimitowanych wiadomości SMS i dostępu do unikatowych treści MTV Polska, współpracując przy tym z T-Mobile.
Okazało się jednak, że oferta MTV Mobile niezbyt przypadła do gustu użytkownikom ofert na kartę i mix. W wyniku tego, na początku 2014 roku firma przestała świadczyć usługi klientom prepaidowym i wszyscy użytkownicy oferty na kartę zostali wcieleni do T-Mobile.
Teraz przyszła pora na klientów ofert MIX. Jak podaje Telepolis.pl, od 11 października pieczę nad klientami MTV Mobile przejmuje T-Mobile. Wszyscy, którzy są w trakcie realizacji programu doładowań w ofercie MIX otrzymają pismo ze stosowną informacją.
Umowa może zostać rozwiązana bez konsekwencji, ponieważ następują znaczne zmiany w regulaminie świadczenia usług, związane z przenosinami do T-Mobile. Aby to zrobić, konieczne jest złożenie pisemnej dyspozycji, którą najwygodniej jest zrealizować bezpośrednio w salonie T-Mobile. Należy zaznaczyć, że nikt nie straci środków z konta, ani swojego numeru. Ciężko tak naprawdę określić, ilu klientów obejmuje ta zmiana, ponieważ udział MTV Mobile w polskim rynku telekomunikacyjnym jest znikomy.
Polska zbyt trudna dla MVNO?
W raporcie przygotowanym w czerwcu 2014 roku przez UKE łączny udział operatorów wirtualnych na rynku telekomunikacyjnym w 2013 roku wyniósł zaledwie 0,4%. Czy jest więc jakakolwiek szansa na sukces?
Okazuje się, że tak. Niski udział rynkowy w 2013 roku nie pozwala w pełni osądzić szans rozwoju operatorów MVNO. Natomiast, patrząc na wzrost liczby kart SIM w stosunku do poprzedniego roku widać, że nastąpił 67,1% wzrost całkowitej liczby użytkowanych kart. Możemy spodziewać się, że dane za rok 2014 będą jeszcze korzystniejsze dla operatorów wirtualnych. W sytuacji, gdy walka cenowa o klienta doprowadziła do tego, że praktycznie każdy operator za stosunkowo niewielkie pieniądze oferuje nielimitowane rozmowy do wszystkich, o nowych abonentów należy starać się w inny sposób.
Wirtualni dostawcy kuszą klientów brakiem zobowiązań i krótką umową, elastycznymi abonamentami oraz dodatkowymi benefitami związanymi z przynależnością do społeczności.
Kluczem do sukcesu może okazać się również podejście do obsługi klienta. Jeżeli operatorom MVNO uda się stworzyć wizerunek usługodawców szczególnie dbających o swoich abonentów, wówczas może nastąpić wielki odwrót od dużych operatorów infrastrukturalnych. Wydawać by się mogło, że każdy klient woli być traktowany indywidualnie i z należytą troską niż odczuwać to, że jest jednym z milionów usługobiorców z którym operator nie stara się stworzyć więzi i dbać o współpracę.
Największą bolączką operatora wirtualnego jest przekonanie klientów, że jest on solidną marką, której można zaufać w dłuższej współpracy. Niestety przykład rozstającego się z rynkiem telekomunikacyjnym MTV Mobile nie pomaga pozostałym graczom MVNO zbudować takiej opinii.
* Zdjęcia pochodzą z serwisu Shutterstock