Czytam info prasowe Microsoftu o wynikach sprzedaży Xboksa w Polsce i… nie mogę znaleźć informacji o wynikach sprzedaży Xboksa w Polsce
W moim rankingu najbardziej absurdalnych informacji prasowych w historii ta poniższa może zająć zaszczytne miejsce na podium. W komunikacie Microsoftu na temat „wyników sprzedaży z pierwszego weekendu po premierze Xbox One” próżno bowiem szukać tychże wyników.
Przeczytałem informację uważnie razy kilka. Odnalazłem wyrażenia:
- potwierdzają popularność marki w Polsce
- jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprzedaży
- dobry rezultat jest wynikiem m.in. przedsprzedaży
- sytuacja na rynku jest od początku tego roku dla marki bardzo korzystna
- wyniki sprzedaży w trakcie pierwszego weekendu po premierze pokazują siłę marki
Niestety nie odnalazłem informacji, którą tytuł informacji prasowej zapowiada: wyników sprzedaży Xboksa One w Polsce.
Według mojej wiedzy, wyniki sprzedaży podaje się albo w ujęciu ilościowym, albo wartościowym. W tym przypadku powinna być to więc informacja o liczbie sprzedanych konsol, bądź też wartości przychodów związanych z tą sprzedażą.
Rozumiem potrzebę działań PR. Sam byłem PR-owcem przez kilka lat swojej zawodowej pracy. Jednak na Boga - wypuszczanie takich informacji prasowych jest obrazą dla inteligencji przeciętnego odbiorcy, w tym przypadku dziennikarzy i blogerów.
Czasem lepiej milczeć, co serdecznie polecam polskiemu oddziałowi Microsoftu.