Social media  / News

Facebook tnie ci zasięg? Teraz spróbuje ci wytłumaczyć jak temu zaradzić

Cięcia zasięgów, coraz bardziej skomplikowane metody kalkulacji tego, kto będzie miał szansę zobaczyć nasz wpis czy częste zmiany zasad - początkujących to przeraża, osoby prowadzące popularne profile czy liczące na ruch z Facebooka z całą pewnością mogą być tym zmęczone lub nie wiedzą, jak poprawić swoje wyniki. Z pomocą w tej sytuacji stara się jednak przyjść sam serwis, tworząc stronę dedykowaną twórcom treści - Facebook Media.

Zrozumienie wszystkich reguł rządzących Facebookiem i tym, dlaczego nasze wpisy czasem docierają do większej grupy odbiorców, a czasem zostają praktycznie w ogóle pominięte, nie należy do najłatwiejszych zadań. Szczególnie osoby, które prowadzą np. swoją prywatną stronę i nie chcą zatrudniać do tego specjalistów, niekoniecznie mają czas i ochotę na przekopywanie sieci w poszukiwaniu poradników. Ewentualnie uzyskujemy dobre rezultaty, ale chcielibyśmy (lub musimy) przekazywać swoje treści jeszcze większej liczbie osób. Proste? Zdecydowanie nie.

facebook 2

Zespół Facebooka zdecydował się więc zebrać wszystkie "dobre praktyki" w jednym miejscu, pod prostym adresem media.fb.com. Znajdziemy tu praktycznie wszystko, co niezbędne. Od najbardziej podstawowych rzeczy, takich jak to, jak w ogóle założyć konto i stworzyć odpowiednią Stronę, aż po informacje na temat tego, jak zwiększać nasz zasięg. Wylistowano także właściwie wszystkie oficjalne narzędzia, które mogą nam pomóc osiągnąć nasz cel.

Mamy więc szczegółowe opisy m.in. nowej aplikacji Mentions, Q&A, hashtagów, sposobów interakcji z odbiorcami czy obsługi narzędzi analitycznych. Wszystko jest przy tym opisane krok po kroku, w stylu "1. Włącz aplikację Facebook 2. Naciśnij przycisk X, etc". Nikt więc nie powinien czuć się zagubiony, nawet jeśli o Facebooku usłyszał dosłownie przed chwilą, nie mówiąc już o "fanpage'ach".

fb

Wszystko oczywiście wsparte jest przeważnie konkretnymi przykładami w postaci "osadzonych" wpisów, które stosując się do tych wytycznych uzyskały spory zasięg i popularność.

Oczywiście "social media ninja" z pewnością będą ziewać nad banalnymi radami w rodzaju "zachowania autentyczności, kontrowersyjności i odpowiednim przemyśleniem wpisów" czy "zróżnicowaniem dodawanych treści", ale dla początkujących jest to idealna, bo szybka i prosta, lekcja obsługi stron na Facebooku. Wymienienie najważniejszych praktyk i późniejsze rozwinięcie tematu w osobnym artykule jest z pewnością tym, czego mogą poszukiwać debiutanci.

Dla bardziej zaawansowanych też jednak przygotowano specjalny dział. Zestawy API i ich przykładowe zastosowania oraz narzędzia uzupełniające, a także najciekawsze przeprowadzone do tej pory kampanie, których lista jest aktualizowana na bieżąco mogą dostarczyć ekspertom nieco inspiracji.

Od dawna wiadomo, że na Facebooku nie liczy się już wyłącznie to co piszesz, ale też to jak to publikujesz. Dobrze, że Facebook zdecydował się w końcu w jednym miejscu wyjaśnić mniej więcej o co mu chodzi, jednocześnie ułatwiając wejście do tego biznesu osobom, które nie chcą na naukę poświęcać zbyt dużo czasu.

---

Zdjęcie pochodzi z serwisu Shutterstock

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst