REKLAMA

Reklamy Apple świetnie sprzedają... ale inne produkty

Reklama dźwignią handlu - stare powiedzenie, a wciąż ma rację bytu, zwłaszcza jeśli chodzi o Apple. Doskonale wiedzą o tym twórcy aplikacji, które pojawiają się w spotach firmy z Cupertino. Teraz oblężenie trwa na sklepy z naklejkami.

01.08.2014 11.31
Reklamy Apple świetnie sprzedają… ale inne produkty
REKLAMA

W Stanach Zjednoczonych w telewizji została wyemitowania reklama Macbooka Air o tytule Stickers. Można ją także obejrzeć na YouTube. Jest to prosta reklama, prezentująca charakterystyczne dla części użytkowników Macbooków naklejki. Nic wielkiego, a rozeszła się po sieci niemal viralowo.

REKLAMA

Okazuje się, że dopiero teraz rozpoczął się prawdziwy boom na naklejki. Serwis The Decal Guru zanotował wzrost odsłon ze średnio 500 dziennie do 4500 dziennie w ostatnich tygodniach. Co przełożyło się też na sprzedaż większą o 400 proc. Podobnie dobre wyniki prezentują sprzedawcy w serwisie Etsy i innych miejscach w sieci.

apple stickers macbook

To analogiczny sytuacja do tego, jak po reklamach Apple'a na popularności zyskiwały prezentowane aplikacje. Po każdym spocie z iPhone'em, pokazane gry i programy pną się w górę w rankingach w App Store.

infinity blade iii 2013 4

Apple lubuje się w takim promowaniu innych firm i produktów. Często na stronach Apple i w prezentacjach zobaczyć możemy produkcje Pixara i Disney'a. Bardzo pomocne w promocji aplikacji i akcesoriów są same Keynote'y Apple. Swój sukces zawdzięcza im chociażby seria gier Infinity Blade. W zeszłym roku na WWDC Apple namaściło też Anki Drive, czyli resoraki ze sztuczną inteligencją, które można obsługiwać iPhone'em.

REKLAMA

Te sukcesy naklejek, aplikacji i innych produktów pokazują pewną symbiozę świata Apple'a. Produkty z Cupertino dużo zawdzięczają firmom trzecim, które tworzą akcesoria. Przede wszystkim jednak wiele firm na świecie może świetnie prosperować właśnie dlatego, że zdecydowali się pisać programy na iOS, czy sprzedawać obudowy do iPhone'a.

Trzeba mieć jednak dużo szczęścia, aby trafić do reklamy Apple'a, czy nawet zostać promowanym przez Apple w ramach App Store. Wtedy korzyści są jeszcze większe.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA