Dropbox tanieje i stawia na większe bezpieczeństwo
Do korzystania z usług chmurowych mało kogo trzeba już przekonywać. Na rynku pojawiło się przy tej okazji już tyle podmiotów, wliczając w to także gigantów pokroju Google, Apple czy Microsoft, że kto nie stara się zmienić, szybko zostanie zapomniany. Wie o tym Dropbox, który od dziś upraszcza swoje abonamenty i oferuje jeszcze więcej przestrzeni.
Dotychczasowe plany, kosztujące od 9,99 dol. do 49,99 dol. miesięcznie i oferujące w zamian od 100 GB do 500 GB przestrzeni na wirtualnym dysku odchodzą w niepamięć. Zastępuje je jeden, kosztujący tyle, ile najtańszy z wcześniejszych abonamentów.
Za mniej otrzymamy jednak więcej. 9,99 dol. miesięcznie pozwoli od teraz na przechowywanie aż 1 TB danych, czyli dwukrotnie większej ilości, niż w poprzednim planie, który kosztował przecież 4 razy więcej. Tym samym niezwykle popularnemu Dropboxowi udało się doścignąć wreszcie ofertę Google, które po ostatnich zmianach oferowało również 1 TB za identyczną cenę.
To jednak tylko część nowości. Najprawdopodobniej również w odpowiedzi na działania konkurencji, Dropbox wprowadził szereg nowych narzędzi ułatwiających współpracę. Szczególny nacisk położono na bezpieczeństwo danych, dzięki czemu od teraz możemy m.in. założyć hasło na udostępniane odnośniki, ustalić czas ich ważności czy tworzyć listy folderów lub plików, które mogą być dostępne dla określonych osób.
Osoby, którym zdarzyło się zgubić kiedykolwiek telefon lub laptopa podłączonego do Dropboxa, mogą natomiast spać spokojnie. Od nowej wersji dodano opcję zdalnego usuwania z zagubionego lub skradzionego urządzenia plików zsynchronizowanych z naszym wirtualnym dyskiem.
Dotychczasowi użytkownicy wszystkich planów Pro zostaną przeniesieni automatycznie na nowy plan od najbliższego okresu rozliczeniowego. Wszystko nowe funkcje pojawią się natomiast na ich kontach w ciągu najbliższych kilku dni.