Oferty operatorów komórkowych rosną w nieskończoność. Co powiesz na usługi... medyczne?
Operatorzy walczą o klientów nie tylko ceną, ale coraz częściej dodatkowymi możliwościami związanymi z obecnością w danej sieci. Czasem wystarczy spojrzeć co pojawia się w ofertach zagranicznych dostawców, aby wiedzieć, czego spodziewać się u nas w przyszłości.
Verizon, amerykański operator telekomunikacyjny, wprowadził do swojej oferty usługę umożliwiającą połączenie z lekarzem poprzez video konferencję realizowaną za pomocą urządzeń mobilnych. Dzięki temu klienci mogą zasięgnąć opinii specjalisty, a nawet zamówić receptę do najbliższej apteki.
Aby połączyć się z lekarzem należy w aplikacji wybrać metodę płatności (koszt powiązany jest z posiadanym przez abonenta ubezpieczeniem), a następnie odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących stanu naszego zdrowia. Po wykonaniu tych czynności zostaniemy połączeni z lekarzem, który na podstawie rozmowy “twarzą w twarz” określi nasz stan i dobierze odpowiedni sposób leczenia.
Aplikacja pozwala na zapisanie przeprowadzonej konferencji w “chmurze” i podzielenie się historią leczenia przy okazji najbliższej wirtualnej wizyty u lekarza. W zależności od przebiegu rozmowy możemy np. uzyskać receptę, która zostanie dostarczona elektronicznie do najbliższej apteki, z której z kolei możemy zamówić wskazane leki do domu. Usługa ma za zadanie zmniejszenie liczby niepotrzebnych wizyt w szpitalnych oddziałach ratunkowych i ułatwienie dostępu do opieki zdrowotnej w czasie wyjazdów.
Zastanawiam się, czy możliwe byłoby wprowadzenie takiej usługi w Polsce. Wiadomo, że prywatna opieka zdrowotna nie jest u nas rozwinięta tak jak w USA, ale być może postęp technologiczny pomógłby spopularyzować ten sektor i tym samym odciążyć zapchane kolejki w publicznych przychodniach.
Zdjęcie główne pochodzi z Shutterstock