REKLAMA

Microsoft pokazuje, że Nokia Lumia 635 jest lepsza od... iPhone'a 5S

Najnowsza reklama umieszczona wczoraj na YouTube’owym koncie Windows Phone to element sprawdzonej przez Apple i Samsunga strategii polegającej na wyśmiewaniu przeciwnika. Microsoft zdecydował się jednak na wyjątkowo odważne porównanie, gdyż naprzeciw najnowszego iPhone’a wystawił jeden z najtańszych smartfonów ze swojej oferty – Nokię Lumia 635.

28.07.2014 09.23
Microsoft pokazuje, że Nokia Lumia 635 jest lepsza od… iPhone’a 5S
REKLAMA
REKLAMA

Co prawda samo porównanie nie dotyczy telefonów, a zawartego w nich oprogramowania, ale taki dobór urządzeń zdecydowanie nie jest przypadkowy. Przecież Microsoft mógłby użyć tu starszego iPhone’a 4S lub najdroższej Lumii 930, jednak nie zdecydował się na to, gdyż zdaje sobie sprawę z braku wiedzy konsumentów oraz tego, że zdecydowana większość z nich nie potrzebuje drogiego smartfonu.

Microsoft chwali się tym, że Cortana jest o wiele lepsza od pokochanej przez Amerykanów Siri i o o wiele lepiej rozpoznaje naturalną mowę. O ile asystent głosowy Apple oraz inne rozwiązania tego typu radzą sobie zaledwie dobrze, rozpoznając naturalnie brzmiące, ale jednak komendy, to Cortana bez problemu sobie radzi z naturalną mową. Doskonale widać to na filmie. Microsoft w ten sposób chce pokazać, że do wykorzystania świetnych funkcji smartfona absolutnie nie trzeba mieć potężnego sprzętu. Wystarczy o wiele tańsze urządzenie, o ile ma odpowiednie oprogramowanie.

Firma z Redmond w ten sposób chroni się też przed atakami fanów Apple

Stawiając naprzeciwko siebie dwa telefony, które kosztują tyle samo, łatwo wypunktować wady dowolnego z nich. W zaistniałej sytuacji Microsoft absolutnie każdy argument może zbić za pomocą tekstu o niskiej cenie swojego urządzenia. Nokia nie ma aparatu z diodą błyskową? Nie ma aplikacji Google? W sklepie jest mniej aplikacji? To nic! Przecież kosztuje grosze i pod niektórymi względami bije nawet iPhone’a.

REKLAMA

Osobiście nie uważam, że przełoży się to na sprzedaż Lumii, ponieważ jest to reklama skierowana głównie do Amerykanów, którzy są po prostu zakochani w telefonach Apple. To raczej bardzo dobra akcja wizerunkowa, dzięki której osoby z mniej zasobnymi portfelami skuszą się na kupno Nokii z Windows Phone, zaś wszystkie choć trochę zainteresowane elektroniką osoby zauważą, że choć Microsoft obecnie nie stanowi dla Apple konkurencji na rynku mobilnym, to jest dla niego bardzo ciekawą i pod wieloma względami lepszą alternatywą.

Nieco złośliwości, kilka konkretów i szczypta manipulacji. Trzeba przyznać, że Microsoft stworzył reklamę niemal idealną.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA