Tech  / News

Nowa funkcja Allegro przyniesie korzyści i sprzedającym i kupującym

Allegro, jakie jest każdy widzi. Wielu użytkowników robi na serwisie aukcyjnym niezły interes, sprzedając produkty, a jeszcze więcej używa Allegro do kupowania praktycznie wszystkiego, od elektroniki, mebli i odzieży zaczynając, na karmach dla zwierząt i bateriach kończąc. Wczoraj sprzedawcy otrzymali nową możliwość promowania swoich aukcji, a kupujący szansę na tańsze zakupy. Oto bowiem Allegro wprowadziło kody rabatowe.

Nowa funkcja Allegro, czyli właśnie kody rabatowe, wydaje się słusznym krokiem serwisu aukcyjnego. Po pierwsze, sprzedający zyskują nową możliwość przyciągania kupujących, a to zawsze jest w cenie. Po drugie, kupujący mają szansę na nieco tańsze zakupy, co na pewno ucieszy wiele osób. Jest jednak kilka warunków.

Przede wszystkim kody rabatowe wystawiają sami sprzedający, ale tylko ci, którzy korzystają z Menadżera Sprzedaży. Ważne jest też to, że zniżkę mogą otrzymać tylko klienci danego sklepu lub osoby, czyli użytkownicy, którzy już wcześniej coś kupili od konkretnego sprzedającego. To dość spore ograniczenie, ale też sensowne. Jaki jest sens dawać rabat nowemu klientowi? Wystarczy po prostu wystawić dany produkt w niższej cenie. A tak można np. przeprowadzić bardzo prostą kampanię – kup od nas produkty za X zł, a otrzymasz kod zniżkowy na Y zł na następne zakupy. Szczególnie powinno się to sprawdzić w przypadku dużych sklepów.

kod_kupujacy

Cały system kodów rabatowych jest zintegrowany z systemem płatności PayU. Oznacza to, żę kupując dany produkt, przechodzimy do finalizacji transakcji i wybieramy płatność właśnie przez PayU i tam wpisujemy otrzymany kod rabatowy. Automatycznie kwota do zapłaty zostanie pomniejszona o odpowiednią kwotę.

Podoba mi się nowa funkcja Allegro, ponieważ z jednej strony nie jest skomplikowana, a z drugiej może przynieść korzyści każdej ze stron. To przykład sytuacji win-win, w której każda strona coś zyskuje.

Allegro przygotowało także poradniki, zarówno dla sprzedających „jak tworzyć i wysyłać kody rabatowe”, jaki i kupujących „jak skorzystać z otrzymanego kodu”.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst