Wszystkie informacje o Twojej firmie w jednym miejscu - Google uruchamia Google My Business
Jak najczęściej szukamy sklepów, restauracji czy hoteli? Oczywiście stworzono do tego odpowiednie aplikacje oraz systemy wyszukiwania, ale najczęściej i tak korzystamy z wyszukiwarki Google. Z tego miejsca możemy trafić na stronę firmy, ale też na dodatkowe informacje z G+, Map i innych źródeł należących do Google. Jak małe biznesy mają trzymać rękę na pulsie? Dziś pojawiło się rozwiązanie.
Pierwsze wrażenie, jakie wywieramy na kliencie może mieć kluczowe znaczenie. Jeśli wpisując nazwę naszej firmy będzie miał problem z odnalezieniem informacji lub też np. napotka szereg nieprzychylnych komentarzy pozostawionych bez odpowiedzi, raczej nie zobaczymy go w swoich progach.
Z drugiej strony, kilkuosobowe firmy niezbyt często mogą pozwolić sobie na wydelegowanie kogoś do zajmowania się mediami społecznościowymi przez całą dobę. Nie mówiąc już o tym, że o opiniach w Google czy Google+ często po prostu się zapomina, skupiając się na Facebooku czy Twitterze.
Propozycja Google jest krótka - Google My Business. Udostępnione dziś narzędzie łączy w jednym miejscu wszystkie istotne dla naszego przedsiębiorstwa usługi w jedną całość. Tym samym możemy szybciej, łatwiej i wygodniej zadbać o naszą lepszą prezentację w Sieci, a może nawet powalczyć o nowych klientów.
Możliwości narzędzia oraz dedykowanej mu aplikacji mobilnej (dla iOS i Androida - pierwsza dostępne wkrótce, druga jeszcze dziś) dość łatwo się domyślić. Z poziomu przeglądarki lub telefonu można aktualizować jednocześnie we wszystkich miejscach (Wyszukiwarka, Mapy, Google+) informacje o naszej firmie, zapewniając tym samym klientom dostęp do zawsze aktualnych danych. System poinformuje nas także o wszystkich recenzja i pozwoli na nie błyskawicznie odpowiedzieć.
Jak na twórców Google+ przystało, amerykańska firma nie zapomniała o elemencie społecznościowym i mobilnym. Google My Business daje możliwość dodawania zdjęć prosto z telefonu, dzięki czemu będziemy mogli stworzyć wirtualną galerię naszego sklepu, restauracji czy hotelu.
Wszystkie fotografie oraz informacje możemy także umieszczać na Google+, o ile oczywiście planujemy właśnie w tym miejscu budować naszą bazę fanów. Nawet jeśli jednak uznajemy G+ za stratę czasu, skoro możemy to zrobić bez większego wysiłku, dlaczego pomijać ten serwis?
Całość dopełnia możliwość spięcia konta z Google AdWord oraz Google Analytics, co daje całkiem ciekawy zestaw. Pomysł Google wydaje się być przy tym naprawdę świetny dla wszystkich stron.
Dla twórców wyszukiwarki - bo stanie się ona jeszcze lepszym źródłem informacji. Dla firm - bo zapewnienie klientom świeżyć informacji w wielu miejscach będzie jeszcze łatwiejsze. Dla klientów - bo prawdopodobieństwo, że to co znajdą w internecie będzie aktualne, będzie większe niż do tej pory.