Tech / Artykuł

Dzisiaj usługi poczty e-mail od O2 i WP.pl staną się znacznie mniej obciachowe

150 interakcji
dołącz do dyskusji

Z czym Wam się kojarzą terminy: „poczta e-mail o2”, czy „usługa poczty od wp.pl”? No właśnie – nam, czyli takim, których nazywają technologicznymi geekami raczej z niezbyt zaawansowanymi narzędziami do obsługi e-maila, znacznie odbiegającymi od światowych standardów, na dodatek pełnymi reklamowego spamu. Jednak dla większej części polskiego społeczeństwa internetowego to podstawowe i lubiane narzędzie komunikacyjne. Tak się składa, że dziś przejdzie małą rewolucję.

Gdy O2 łączyło się z Wirtualną Polską jej szefowie komunikowali, że jedna z pierwszych ważnych integracji dokona się na polu usług poczty e-mail. To dla obu podmiotów kluczowe usługi, które stanowią nie tylko istotną wartość przychodową, lecz także najważniejszy kanał informacji o użytkownikach.

To także jedno z największych aktywów w rękach Grupy Wirtualna Polska (GWP) – łącznie z usług serwisów pocztowych WP i O2 korzysta bowiem ponad 8 mln osób, podczas gdy drugiego w rankingu Google’a z usługą Gmaila używa w Polsce ok 5 mln ludzi. Największy rywal Grupy Wirtualna Polska – Onet prowadzi konta pocztowe dla ok 4 mln internautów. Wirtualna Polska z O2 są więc zdecydowanymi liderami rynku.

użytkownicy poczty email w Polsce

Wyobraźmy to sobie – 8 mln ludzi to niewiele mniej od liczby aktywnych na Facebooku Polaków, którzy podobnie jak w przypadku największego serwisu społecznościowego świata dostarczają usługodawcom szeregu istotnych, szczerych i co najważniejsze prawdziwych informacji o sobie. Tak jak Facebook wie wiele o zainteresowaniach swoich użytkowników, tak dostawcy poczty e-mail znają nie tylko zaawansowaną demografię swoich użytkowników, ale również ich zainteresowania i preferencje zakupowe.

Nie będę ściemniał – ja już od dawna nie korzystam z usług pocztowych od polskich portali horyzontalnych, choć tak się akurat przypadkowo składa, że swego czasu używałem poczty zarówno na 02, jak i Wp.pl. Tym bardziej więc miło się rozczarowałem, gdy dzięki uprzejmości przedstawicieli Grupy Wirtualna Polska jako pierwszy w Polsce bloger/dziennikarz miałem okazję przeklikać się po odświeżonych usługach pocztowych obu portali, by dostrzec, że to dziś zupełnie inne narzędzia niż to, co miałem w pamięci.

Oczywiście reklam w nich nie brakuje, no, ale w końcu w Gmailu, czy Outlooku też ich uświadczymy, choć trzeba przyznać, że wciąż w nieco mniej inwazyjnej formie.

Usługi poczty obu portali: O2 i Wp.pl oczywiście wciąż są oddzielnymi produktami i pewnie takimi pozostaną, jednak ich rozwój będzie teraz zunifikowany. Właśnie dzisiaj Grupa Wirtualna Polska wprowadzi istotne zmiany jednocześnie w obu usługach.

Debiutuje bowiem Segregator

segregator

To nowa funkcja obu serwisów pocztowych, która porządkuje wiadomości od zewnętrznych nadawców masowych w skrzynkach pocztowych użytkowników. Chodzi o odpowiednią segregację newsletterów, ofert sprzedażowych, ofert z zakupów grupowych, czy powiadomień z portali społecznościowych.

Tak, tak – nie mylicie się. Podobną nowość przy akompaniamencie fanfar dokładnie rok temu, w maju 2013 r., wprowadzał Gmail.

poczta o2 - nowe kategorie

Nie oszukujmy się – Segregator O2 i Wp.pl to bardzo podobna nowość, zapewne inspirowana rozwiązaniami z zachodnich usług pocztowych. Ja jednak nie widzę nic w tym złego. No, może tylko tyle, że na użyteczne nowości 8 milionów polskich użytkowników musiało czekać aż rok.

Jak działa Segregator?

Dokładnie tak samo jak nowa skrzynka odbiorcza Gmaila, czyli:
– maile są automatycznie przyporządkowane do poszczególnych zakładek według reguł zaproponowanych przez dostawcę poczty, bądź też reguł stworzonych przez użytkownika
– ma pięć zakładek: główna, społeczności, zakupy grupowe, oferty, inne
– można dodawać lub usuwać zakładki z maila poprzez przeciągnięcie wiadomości z jednej zakładki do drugiej i tym samym utworzenie nowej, własnej reguły

poczta o2 - nowy wygląd

nowa poczta o2

To ważny krok

Niech nikogo nie zmyli dzisiejsza nowość w usługach poczty Grupy Wirtualnej Polski – to nie jest mała sprawa.

– Z naszych wstępnych analiz wynika, że internauci korzystający z tej funkcji chętniej wchodzili w interakcję z naszymi wysyłkami

– mówi nam otwarcie Jerzy Dąbrówka, odpowiedzialny za rozwój usług pocztowych w GWP, zdradzając tym samym podstawowy cel zmian. Tu chodzi o to, by z 8 mln użytkowników poczty zrobić jeszcze lepszych niż dotychczas odbiorców reklam.

A że przy okazji dostają oni realnie lepszy produkt wciąż podstawowej usługi internetowej, to nic tylko przyklasnąć Grupie Wirtualna Polska.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst