Jeżeli masz choć jedną żonę... to nc+ ma dla ciebie propozycję
Kampania w której wykorzystuje się stereotypy wciąż nieźle działa. Kobiety w kuchni, seksualność to wszystko wciąż dobrze sprzedaje produkty. Nic dziwnego, że nc+ właśnie w tę stronę poszedł przy promocji swoich usług. Czy jednak nie posunęli się o krok za daleko?
Choć dziś obserwujemy trend rezygnacji z telewizora w ogóle, to wciąż w wielu domach kilka telewizorów jest czymś normalnym. Ekran w pokoju dziecka, sypialni, kuchni. W niektórych domach mieszkają nawet trzy pokolenia, a wtedy walka o jednego pilota jest już szczególnie trudna.
Raz na cztery lata jest taki okres gdy rodziny zamieszkiwane przez fanów piłki nożnych zdecydowanie bardziej żałują, że nie mają usługi multiroom. Już za miesiąc rozpoczną piłkarskie mistrzostwa świata. A to oznacza, że przez miesiąc najczęściej płeć brzydsza będzie spędzać każdy wieczór przed telewizorem. Gdy mamy takiego domownika, to rzeczywiście dobrze jest mieć multiroom i móc w innym pokoju obejrzeć coś innego.
Już tutaj sam posłużyłem się sterotypem zakładając, że to mężczyźni są przede wszystkim widzami relacji sportowych. Kreatywna ekipa z agencji zajmującej się nc+ też postanowiła to wykorzystać przy promocji multiroom. Ma być zabawnie, ale wydaje się że nowa akcja jest trochę przesadzona.
Bohaterem spotów radiowych i telewizyjnych oraz akcji w internecie, które ujrzymy w poniedziałek będzie Tarik. I jak można się domyśleć pochodzi z bliskiego wschodu i jest multiżonaty. W kampanii poznamy więc sekrety jego pięciu żon, które mogą oglądać to co lubią dzięki usłudze mulitroom.
Ładne kobiety o orientalnych rysach i karnacji, zabawne hasło "multiżonaty Tarik" i mamy gotową kampanię. W sumie, to całkiem niezły sposób na zakomunikowanie tego czym jest multiroom. Pytanie jednak czy większość odbiorców uśmiechnie się, czy raczej będzie zażenowana.
Po pierwsze jest to w jakiś sposób zagranie uderzające w kulturę muzułmańską. Gdzie i tak poligamia jest dziś niepopularna, a w wielu krajach prawnie zabroniona lub ograniczona. Skoro uderzamy w stereotypy to równie dobrze można było pokazać klasyczną polską rodzinę walczącą o pilota.
Jacek Balicki dyrektor Marketinku nc+ o kampanii mówi tak:
Może robię z igły widły, ale chyba oczekiwałem czegoś bardziej wysublimowanego na promocje technologii multiroom, niż uderzanie w egzotyczną poligamię. Ale skoro konkurencja z dumą przywraca kiczowaty "Paszport Polsatu" to chyba nie mamy co dyskutować o poziomie działań promocyjnych operatorów telewizyjnych.
Daleki jestem od moralizatorskich osądów, ale takie akcje są po prostu słabe.
Źródło: Media2.pl. Zdjęcie Young Arabic woman. Stylish portrait pochodzi ze Shutterstock.