Tech / News

Nie spodziewałem się, że to możliwe, ale nowa mobilna wersja Google Analytics jest teraz jeszcze lepsza

Zaktualizowałem statystyki Google dla Androida i pierwszą zmianą, którą dostrzegłem była… nowa ikonka. Jak się później okazało, był to dopiero sam początek.

Nowa ikonka jest jednym z kolejnych znaków na niebie i ziemii, który sygnalizuje odświeżenie interfejsu usług Google oraz zmianę stylistyki ikon.

Po otwarciu zaktualizowanej aplikacji Google Analytics zauważyłem jednak, że zdecydowanie ważniejsze zmiany drzemią w środku. Wprowadzono zupełnie nową funkcję, czyli „Moje raporty”. Dodatkowo Segmenty domyślne są już obsługiwane we wszystkich typach raportów.

„Moje raporty”, czyli najważniejsza nowość w ostatniej aktualizacji pozwala na tworzenie niestandardowych raportów, które ułatwiają dostęp do ważnych dla użytkownika danych.

Chcesz łatwo śledzić wskaźniki takie jak: nowe wizyty, unikalni użytkownicy, średni czas trwania wizyty oraz współczynnik odrzuceń? Nie ma sprawy. Tworzysz własny raport składający się z wybranych przez ciebie elementów.

Chcesz dodać do niego elementy związane ze źródłami odwiedzin, kampaniami AdWords i AdSense? Ponownie, nie ma problemu. Może jeszcze lubisz trzymać rękę na pulsie i kontrolować szybkość działania witryny i raporty z wyszukiwarki wewnętrznej? To wszystko, i wiele więcej, dodasz do własnego raportu, który możesz modyfikować i praktycznie dowolnie personalizować.

„Moje raporty” to prosta funkcja, która niesie ze sobą spore usprawnienia. Korzystając regularnie z Google Analytics staram się monitorować różne wskaźniki. Dlatego też musiałem się często przełączać między funkcjami rozbudowanych statystyk.

Dzięki „Moim raportom” pod ręką mam teraz tylko to co chcę i potrzebuję. Lubię to. Aktualizujcie!

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst