Amazon Dash - nowy sposób na zamawianie zakupów
Amazon próbuje zrewolucjonizować kolejną branżę, tym razem spożywczą. Firma ta wprowadziła właśnie do sprzedaży Amazon Dash, czyli pilot zakupowy. Jest to urządzenie, które zostało wyposażone w mikrofon i skaner, dzięki którym pozwala na szybkie dodawanie niezbędnych produktów do listy zakupów, które następnie zostaną dostarczone prosto pod nasze drzwi.
![Amazon Dash – nowy sposób na zamawianie zakupów](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2014%2F04%2FAmazon-Dash1-380x163.png&w=1200&q=75)
Jak zamawiamy produkty? Najbardziej naturalnym rozwiązaniem jest po prostu podniesienie pilota I wypowiedzenie nazwy interesującego nas produktu. Oczywiście chęć zgłoszenia produktu należy potwierdzić odpowiednim przyciskiem. W końcu nie chcemy, by pilot samoistnie uaktywnił się, gdy będziemy ze znajomym rozmawiać o różnych rodzajach dwudziestoletnich whisky.
Drugi sposób to zeskanowanie kodu kreskowego za pomocą wbudowanego skanera. Ten sposób wydaje się mniej naturalny, ale lepszy. W końcu skanując kod kreskowy danego produktu mamy pewność, że dostaniemy ten sam produkt. Z kolei mówiąc pilotowi, że potrzebujemy płatków kukurydzianych, nie będzie wiedział czy chodzi nam o produkt Nestle, Lubelli czy jeszcze innej firmy.
Oczywiście listę zakupów będzie trzeba potwierdzić. W końcu nie chcemy, by kurier jechał do nas z jedną kostką masła, prawda? Dlatego Amazon Dash za pomocą WiFi połączy się ze smartfonem, komputerem lub innym urządzeniem i pozwoli nam potwierdzić listę zakupów, a także usunąć lub dodać nowe produkty.
Oczywiście nad Wisłą jest to tylko ciekawostka. Nawet obywatele USA w większości muszą obejść się smakiem. Amazon Dash jest obecnie używany przez małe grono testerów, którzy mieszkają w pobliżu sklepów Amazon Fresh znajdujących się w południowej Kalifornii, San Francisco lub Seattle.
![Amazon Dash 2](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2014%2F04%2FAmazon-Dash-2.png&w=1200&q=75)
Może się wydawać, że Amazon Dash to pomysł nowy, jednak to nieprawda. Rozwiązanie to bardzo przypomina Hiku. Jest to produkt, który dwa lata temu pojawił się na Kickstarterze i oferował identyczne możliwości jak zaprezentowane właśnie rozwiązanie Amazonu.
Jedyną różnicą jest w tym wypadku wygląd urządzenia oraz fakt, że Dash pozwala na zakupy tylko i wyłącznie w sklepach Amazon Fresh. Czy rozwiązanie to się przyjmie? Podejrzewam, że tak. Nie dlatego, że ma unikalne możliwości – zakupy można zamawiać też z poziomu telefonu czy komputera, a dlatego, że to ciekawy gadżet. A ludzie, zwłaszcza w Stanach, kochają gadżety.