Teraz na Allegro sprawdzisz nie tylko opinię o sprzedawcy, ale również o produkcie
Grupa Allegro jest właścicielem kilku serwisów, które skupiają się na szeroko pojętej tematyce e-commerce. Trzon jest jednak mocno zarysowany i jest nim serwis aukcyjny Allegro. W jego sąsiedztwie wyrosły takie marki jak Ceneo, Co Kupić czy Tablica OLX. Teraz Grupa Allegro postanowiła dołączyć do aukcji dane pozyskiwane za pomocą zewnętrznego serwisu. W końcu.
Do tej pory Grupa Allegro bardzo ospale podchodziła do tematu łączenia Allegro z serwisami takimi jak co Ceneo, czy Co Kupić. Choć wiem, że już kilka lat temu były plany, aby obok aukcji internetowych wyświetlały się opinie użytkowników dotyczące konkretnych produktów. Dane te miały pochodzić z zewnętrznych serwisów, które skutecznie je agregowały. Rozważano nawet wyświetlanie recenzji urządzeń testowanych na łamach Co Kupić. Na planach się niestety skończyło.
Teraz Allegro nadrabia zaległości, jednak tylko częściowo.
Recenzji z Co Kupić na Allegro jak nie było tak nie ma. Pojawiły się jednak opinie użytkowników związane z produktami oferowanymi na konkretnych aukcjach.
Pozostałe opinie o produktach pochodzą z Co Kupić, który zaciąga je z różnych serwisów należących do Grupy Allegro.
To bardzo dobry ruch. Grupa ma w swoich rękach wiele serwisów o tematyce zakupowej, w których użytkownicy zostawiają cenne uwagi i opinie. Otwarcie się na dane pochodzące z poza Allegro znacząco wzbogaci aukcje i sprawi, że publikowane tam recenzje będą bardziej przydatne dla kupujących.
Zmiany były potrzebne i oceniam je pozytywnie. Jednak zauważam, że zachodzą one zbyt wolno.
Grupa Allegro nie działa dynamicznie i nie reaguje na potrzeby klientów tak szybko jak mogłaby i powinna to robić. Osoby odpowiedzialne za rozwój serwisu zapewne nie czując oddechu konkurencji na swoich plecach zwykły podejmować pewne decyzje znacznie wolniej niż można by tego od nich wymagać. Szkoda.