REKLAMA

Nie zapłacisz już w PayU przelewem z Banku Pocztowego, KB24, BGŻ, Getin Banku i Raiffeisen Polbanku - to nie jest prima aprilis

Grupa Allegro zakomunikowała o wyłączeniu z PayU obsługi przelewów z kilku niemałych banków. Dlaczego klienci Banku Pocztowego, KB24, BGŻ, Getin Banku i Raiffeisen Polbanku nie zapłacą już za pomocą PayU? Postanowiliśmy zapytać u źródła.

Nie zapłacisz już w PayU przelewem z Banku Pocztowego, KB24, BGŻ, Getin Banku i Raiffeisen Polbanku – to nie jest prima aprilis
REKLAMA

Przeglądając wpisy w sieciach społecznościowych Grupy Allegro zauważyłem, że użytkownicy bardzo niechętnie podchodzą do zmian w funkcjonowaniu PayU. Bierze się to zapewne z niewiedzy. W szybkim tweecie Allegro nie jest w stanie wyjaśnić powodów i rozwinąć tematu. Dlatego nie powinny dziwić komentarze w stylu “bieda” i “macie ode mnie minusa”.

REKLAMA

Aby rzucić nieco światła na zmiany wprowadzane w PayU skontaktowaliśmy się z przedstawicielami Grupy Allegro.

Dlaczego z PayU wypadła obsługa wymienionych wyżej banków?

Pojawia się pytanie o inne, według Grupy Allegro wygodniejsze, sposoby płatności. Czym zostaną zastąpione półautomatyczne przelewy? Pamiętajmy, że dużą uwagę przykłada się tutaj do multiplatformowości takich płatności i możliwości realizowania ich zarówno na urządzeniach mobilnych jak i komputerach osobistych.

payu express

Aby wdrożyć nowy model przelewów trzeba odpowiednio przekonać do tego użytkowników. Klient musi wiedzieć dlaczego dotychczasowa metoda nie działa oraz powinien dostrzegać zalety płynące z zastosowania nowego rozwiązania. Grupa Allegro zdaje się o tym nie zapominać i wyjaśnia na swoim blogu szczegóły.

W tym miejscu należy przypomnieć, że kilka dni temu Allegro wprowadziło usługę płatności jednym kliknięciem. W systemie PayU użytkownik zapisuje dane swojej karty płatniczej, dzięki czemu od realizacji płatności za zakupy w Sieci dzieli go teraz jeden klik.

karta payu

Z jednej strony rozumiem PayU, że chce wdrażać nowe, teoretycznie wygodniejsze usługi. Jednak nie do końca wiem dlaczego musi się to wiązać z wyłączaniem dotychczasowych rozwiązań.

REKLAMA

Staram się spojrzeć na temat zakupów internetowych okiem osób starszych ode mnie, które nie zawsze biegle radzą sobie w internetowej rzeczywistości. Dla takich użytkowników przesiadka z dotychczasowej formy półałtomatycznych przelewów może być bolesna.

Szkoda, że jest to robione w imię korzystania z “wyłącznie z najwyższej jakości narzędzi płatniczych”. Gdzie jakość i wygoda oznacza możliwość zastosowania metody płatniczej na komputerach i urządzeniach mobilnych.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-29T21:09:37+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T19:53:14+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T18:04:46+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T17:38:38+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T17:11:02+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T16:58:48+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T16:12:03+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T15:27:25+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T15:10:05+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T14:49:01+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T13:16:47+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:52:04+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:22:46+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T10:35:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T09:17:29+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:47:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T05:48:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T18:43:45+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T17:44:30+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T17:04:27+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T17:02:31+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T16:03:48+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA