Bilety na film kupujesz w kinie? Teraz już nie musisz. Jest przecież Filmweb
Nie mamy serwisu VOD pokroju Netfliksa, ale mamy trzy mocne serwisy filmowe – Filmweb, Stopklatka, Filmaster. Ten ostatni podbija świat, Stopklatka rusza z kanałem telewizyjnym już 15 marca, a Filmweb właśnie uruchomił genialną usługę dla fanów kina.
Wieki temu słyszałem, że Stopklatka zamierza wprowadzić do swojego serwisu sprzedaż biletów do kin. Tak się nie stało, a dziś serwis ten podąża w inną stronę dzięki współpracy z Agorą. Tymczasem Filmweb wystartował z taką obiecującą usługą i oferuje bilety od kin sieci Helios należących... właśnie do Agory.
Wchodząc na kartę danego filmu w największej filmowej bazie w Europie mieliśmy dostęp do repertuaru kin, jeśli dana pozycja była jeszcze wyświetlana na srebrnym ekranie w naszej okolicy. 18 lutego pojawiła się tam również opcja zakupu biletu. Co ważne, nie jest to żaden odnośnik do strony kina, a usługa ściśle powiązana z Filmwebem i jego interfejsem. Mamy więc przejrzysty proces zakupu biletu zarówno jako gość, jak i zalogowany użytkownik serwisu.
Na chwilę obecną usługę docenią osoby chadzające do sieci Helios, ale mam nadzieje, że wkrótce serwis doczeka się wsparcia dla sieci Multikino, Cinema City oraz kin studyjnych.
Wtedy byłby to już prawdziwy raj dla kinomaniaka. Na jednym portalu wszystkie kina w mieście, bez konieczności dodatkowej rejestracji, czy podawania danych za każdym razem. Dodatkowo jednakowy system rezerwacji miejsc i ten sam proces zakupu.
Kina powinny być zainteresowane współpracą z Filmwebem, aby nie pozostać w tyle za Heliosem, który zyskał własnie gigantyczne wsparcie.
Bo tak trzeba nazwać funkcję, która pozwala użytkownikom na zamówienie biletu w momencie, w którym podejmują decyzję zakupową.
Dla zalogowanego użytkownika są to tylko 4 kliknięcia – wybór seansu, miejsca na sali oraz sfinalizowanie transakcji.
Liczę, że Filmweb pójdzie za ciosem i w ciągu kolejnych tygodni wdroży tę usługę także w aplikacjach mobilnych. Znając przemyślane działania serwisu, jak np. dobrze przygotowana i funkcjonalna aplikacja dla Smart TV liczę, iż sprzedaż biletów z poziomu smartfona będzie również dopracowana i warta uwagi. Na razie to jednak pozostaje tylko w sferze moich życzeń.
Wybaczcie mój huraoptymizm w stosunku do działań Filmwebu, ale to jeden z tych internetowych projektów, który jest konsekwentnie rozwijany, bezustannie przynosząc korzyści dla swoich użytkowników. Filmweb zapewnia treści wideo, informacje, wiadomości, publicystykę oraz potężną bazę danych.
Mam nadzieje, że usługa zakupu biletów będzie rozwijana. W końcu, to serwowanie sprzedaży produktu właśnie wtedy gdy tego najbardziej potrzebujemy.
Zdjęcie Empty rows of streets in a cinema/theater pochodzi z serwisu Shutterstck.