REKLAMA

Już w przyszłym roku komputery i konsole pokażą swoje "nierealne" możliwości

Jeśli tak jak ja przywiązujecie bardzo dużą wagę do grafiki w grach, zapewne zainteresuje Was film prezentujący możliwości silnika Unreal Engine 4.0. Epic Games zdecydowało się pokazać, na co stać ich najnowsze dzieło. Musimy przyznać, że demonstracja ta wygląda po prostu imponująco i pokazuje co już niebawem będą potrafiły komputery i konsole.

Już w przyszłym roku komputery i konsole pokażą swoje „nierealne” możliwości
REKLAMA

Wielu osobom najnowsza prezentacja może wydawać się znajoma i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ do jej stworzenia służyło demo Infiltrator. Nie zobaczymy tu efektownej i dynamicznej strzelaniny, a proces bardzo dokładnego tworzenia postaci znanych właśnie z tego dema. Omawia go dwóch deweloperów, czyli Jordan Walker (starszy grafik techniczny) oraz Zak Parrish (wsparcie projektantów). Opowiadają oni o sposobie tworzenia wyglądu materiałów o wysokiej rozdzielczości, który zawiera zarówno starsze, jak też zupełnie nowe rozwiązania i może zachwycić potencjalnego odbiorcę, czyli gracza, wysokim poziomem dopracowania i jakości.

REKLAMA

Jest to ważny temat z kilku powodów. W końcu Unreal Engine czwartej generacji jest to tworzony od ponad dziesięciu lat silnik, o którym każdy szanujący się gracz powinien wiedzieć jak najwięcej. Jest tak, gdyż jego poprzednia wersja, czyli Unreal Engine 3.0 był jednym z najczęściej używanych silników przez całą obecną generację konsol do gier. Wiele wskazuje na to, że omawiana tu wersja stanie się podobnym standardem w świecie konsol nowej generacji. Pierwsze gry wykorzystujące Unreal Engine 4.0 pojawią się na Playstation 4, Xboksie One i komputerach osobistych w 2014 roku. Będą to takie tytuły jak  Daylight, Fable Legends, Primal Carnage: Genesis i Space Hulk: Deathwing.

Warto jednak pamiętać, że efekty - takie jak pokazane na filmie - będziemy mogli zaobserwować najwcześniej za kilka lat, gdy programiści nauczą się wykorzystywać pełnię możliwości tego silnika. Ze względu na znaczną przewagę komputerów osobistych pod względem sprzętowym, która w dodatku z każdym rokiem będzie się powiększać, możemy się też spodziewać, że ich maksymalne możliwości nie zostaną wykorzystane nawet przez Xboksa i Playstation nowej generacji, a tylko przez szybkie PeCety do gier o wydajności, która standardem stanie się w domach dopiero za kilka lat.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-05T19:18:22+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T18:55:27+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T18:37:56+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T16:37:30+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T15:15:24+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T12:18:41+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T10:32:45+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T08:32:04+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T07:20:54+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T07:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T06:36:15+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T06:31:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T06:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T20:59:16+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T20:33:07+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T20:07:52+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T18:36:55+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA