REKLAMA

Już w przyszłym roku komputery i konsole pokażą swoje "nierealne" możliwości

Jeśli tak jak ja przywiązujecie bardzo dużą wagę do grafiki w grach, zapewne zainteresuje Was film prezentujący możliwości silnika Unreal Engine 4.0. Epic Games zdecydowało się pokazać, na co stać ich najnowsze dzieło. Musimy przyznać, że demonstracja ta wygląda po prostu imponująco i pokazuje co już niebawem będą potrafiły komputery i konsole.

Już w przyszłym roku komputery i konsole pokażą swoje „nierealne” możliwości
REKLAMA

Wielu osobom najnowsza prezentacja może wydawać się znajoma i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ do jej stworzenia służyło demo Infiltrator. Nie zobaczymy tu efektownej i dynamicznej strzelaniny, a proces bardzo dokładnego tworzenia postaci znanych właśnie z tego dema. Omawia go dwóch deweloperów, czyli Jordan Walker (starszy grafik techniczny) oraz Zak Parrish (wsparcie projektantów). Opowiadają oni o sposobie tworzenia wyglądu materiałów o wysokiej rozdzielczości, który zawiera zarówno starsze, jak też zupełnie nowe rozwiązania i może zachwycić potencjalnego odbiorcę, czyli gracza, wysokim poziomem dopracowania i jakości.

REKLAMA

Jest to ważny temat z kilku powodów. W końcu Unreal Engine czwartej generacji jest to tworzony od ponad dziesięciu lat silnik, o którym każdy szanujący się gracz powinien wiedzieć jak najwięcej. Jest tak, gdyż jego poprzednia wersja, czyli Unreal Engine 3.0 był jednym z najczęściej używanych silników przez całą obecną generację konsol do gier. Wiele wskazuje na to, że omawiana tu wersja stanie się podobnym standardem w świecie konsol nowej generacji. Pierwsze gry wykorzystujące Unreal Engine 4.0 pojawią się na Playstation 4, Xboksie One i komputerach osobistych w 2014 roku. Będą to takie tytuły jak  Daylight, Fable Legends, Primal Carnage: Genesis i Space Hulk: Deathwing.

Warto jednak pamiętać, że efekty - takie jak pokazane na filmie - będziemy mogli zaobserwować najwcześniej za kilka lat, gdy programiści nauczą się wykorzystywać pełnię możliwości tego silnika. Ze względu na znaczną przewagę komputerów osobistych pod względem sprzętowym, która w dodatku z każdym rokiem będzie się powiększać, możemy się też spodziewać, że ich maksymalne możliwości nie zostaną wykorzystane nawet przez Xboksa i Playstation nowej generacji, a tylko przez szybkie PeCety do gier o wydajności, która standardem stanie się w domach dopiero za kilka lat.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-23T21:19:44+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T19:08:49+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T18:53:45+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T18:13:11+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T16:17:40+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T15:20:09+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T14:56:52+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T13:03:09+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T11:36:52+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T10:32:43+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T09:53:14+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T06:51:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T06:31:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T06:21:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T20:26:25+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T19:10:43+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T17:07:53+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T16:07:57+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T14:53:45+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T12:15:55+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T12:00:04+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T10:19:38+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T09:57:11+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA