Na co pozwala technologia Vuforia w mobilnych grach? To koniecznie trzeba zobaczyć
Zdecydowanie największe wrażenie podczas otwierającego doroczną konferencję Uplinq keynote zrobił na mnie pokaz możliwości technologii poszerzonej rzeczywistości Vuforia, którą z powodzeniem od kilku lat rozwija Qualcomm.
![Na co pozwala technologia Vuforia w mobilnych grach? To koniecznie trzeba zobaczyć](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F09%2FVuforia-by-Qualcomm_Sesame--380x226.jpg&w=1200&q=75)
Nie chodzi nawet o to, że Vuforia pozwala na łączenie elementów realnych, jak na przykład fizyczne obiekty stojące na stole i wykorzystywanie ich w grze, lecz o to, że te elementy stają się integralną częścią wewnętrznej infrastruktury gry. To oznacza, że wirtualna reprezentacja realnego kubka do kawy staje się w wirtualnej rzeczywistości obiektem, który charakteryzuje się normalnymi cechami obiektu. Wirtualne postaci muszą go na przykład obchodzić (a nie przecinać), a pozostałe obiekty są obrazowane w odpowiedniej proporcji do zaimportowanego z reala obiektu.
Trochę to zagmatwane, wiem. Najlepiej więc będzie po prostu to obejrzeć. Tylko ostrzegam - uważajcie na swoje szczęki, bo będą Wam spadać na podłogę.