Samsung promuje swoje produkty w iście filmowy sposób
Billbordy, plakaty, takie same standy promocyjne i nużące reklamy telewizyjne - taka jest nasza rzeczywistość. Rzadko kiedy duże firmy decydują się na niesztampowe akcje w naszym kraju. Tym razem Samsung stworzył ciekawą akcję crossmediową dla swoich soundbarów.
Sprzęt RTV jest dość ciężki do promowania. Na ogół producenci ograniczają się do standardowych rozwiązań, w tym stoisk w centrach handlowych. Ostatecznie trudno stwierdzić czy to kampania Philipsa, Samsunga, czy Sony. Ostatnia mocna akcja promocyjna była autorstwa LG. Koreańska firma rozdawała w kinie swoje okulary 3D, pokazując, że pasywna technologia może być wykorzystywana zarówno w domu, jak i właśnie w kinie.
Trójwymiar w domu jednak zszedł na bok, a klientów nie zachęca się w ciekawy sposób do nowych produktów. Zapewne dlatego, że producenci stawiali przede wszystkim na cyfryzację, która nakręcała popyt. Teraz nadszedł czas na kolejną walkę o klienta, bez wsparcia ze strony zmiany standardu nadawania. Jest więc nadzieja na nowe akcje promocyjne.
Taką niesztampową akcją popisuje się właśnie Samsung przy partnerstwie z kanałem TVN 7, serwisem Filmweb oraz siecią kin CinemaCity. Cel – promocja nowych soundbarów HW-F751 i HW-F750. Sam sprzęt nie powalił mnie na kolana, o czym możecie przeczytać w recenzji, ale promocja przypadła mi do gustu.
W 12 kinach CinemaCity na dedykowanych stoiskach można posłuchać filmowej muzyki wydobywającej się z grajbelek Samsunga. Sprawdzimy jakie możliwości i jakość dźwięku oferują. Ponadto do promocji wykorzystano kultowe filmy nadawane od początku września w TVN 7. Przed filmami obejrzymy odpowiednie materiały promocyjne. Co ważne TVN 7 część z tych filmów nadaje w zremasterowanej wersji HD z oryginalnym dźwiękiem w Dolby Digital. Oznacza to, że rzeczywiście wszyscy (w końcu TVN 7 jest dostępny w DVB-T) mamy okazję posłuchać w miarę dobrego dźwięku jak na warunki telewizyjne. Ponadto na Filmwebie przygotowano dedykowany serwis promocyjny z konkursem oraz informacjach o filmach, które są wyświetlane na TVN 7.
Uważam, że przy odrobinie wysiłku udało się Samsungowi zakomunikować nowy sprzęt. Przed soundbarami niewątpliwie rysuje się ciekawa przyszłość. Te urządzenia wychodzą z cienia i potrzebują w tej chwili odpowiedniej otoczki medialnej. Działania Samsunga nie są zbytnio oryginalne. W końcu konkurs na stronie internetowej, sponsoring filmów i promocje w kinach nie są nowością. W tym przypadku jednak połączono te akcje i powstała dość udana kampania.
Pewnie, gdyby to był tylko stand promocyjny, nie zwróciłbym na to uwagę. Tymczasem tutaj mamy do czynienia z połączeniem, w dodatku na TVN 7 pojawiły się już naprawdę dobre filmy jak Szeregowiec Ryna czy Człowiek z Blizną. Do promocji dobrano tytuły, w których dźwięk odgrywa znaczenie.
Teraz pozostaje jeszcze popracować nad samymi soundbarami…