Tech  / News

Widać pierwsze efekty połączenia Allegro i GG

Z 4-tygodniowym opóźnieniem PBI/Gemius zaprezentował nam najnowsze wyniki Megapanelu za kwiecień 2013 roku. W zestawieniu jest mnóstwo zmian i przetasowań, ale chyba największym wygranym jest Grupa Allegro.

Na samym początku, zanim przyjrzymy się najnowszym wynikom, należy zauważyć, że PBI/Gemius zmieniło sposób liczenia. Wszyscy wydawcy musieli zgłosić się do rejestru Gemiusa, jako właściciele poszczególnych serwisów. Jeśli tego nie zrobili, to nie mogli sobie doliczać ruchu z tych stron. Poza tym ruch ze stron mobilnych został wydzielony osobno.

Jak w takim razie prezentuje się Megapanel za kwiecień 2013 roku? Największym wygranym okazała się Grupa Allegro, która połączyła się z Grupą GG. Ta symbioza pozwoliła im wskoczyć na drugie miejsce w zestawieniu (z wynikiem 16,6 mln użytkowników), ustępując jedynie Grupie Google (18,2 mln użytkowników). Jednak warto w tym miejscu zaznaczyć, że gdyby zsumować wyniki Allegro i GG z marca, to miałyby one najwyższy wynik na poziomie 19,8 mln użytkowników.

Ciekawe jest to, że w porównaniu do marca, praktycznie wszystkie strony z zestawienia zanotowały wzrosty popularności. I tak Google ma aż o ponad milion użytkowników więcej, Facebook o 910 tysięcy, Onet o 904 tysiące, WP i Orange o prawie 800 tysięcy, a YouTube o 650 tysięcy. Nawet Gazeta.pl, Interia.pl i Grupa O2 mogą się pochwalić lepszym rezultatem niż przed rokiem (o odpowiednio 55, 475 i 285 tys.).

Jednak kluczowe jest to, co napisałem powyżej – kompletnie zmieniły się zasady liczenia, więc porównywanie kwietniowych wyników z marcowymi tak naprawdę nie ma większego sensu. Musimy poczekać na maj, aby zauważyć jakieś trendy.

Megapanel za kwiecień 2013
przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst