Widać pierwsze efekty połączenia Allegro i GG
Z 4-tygodniowym opóźnieniem PBI/Gemius zaprezentował nam najnowsze wyniki Megapanelu za kwiecień 2013 roku. W zestawieniu jest mnóstwo zmian i przetasowań, ale chyba największym wygranym jest Grupa Allegro.
Na samym początku, zanim przyjrzymy się najnowszym wynikom, należy zauważyć, że PBI/Gemius zmieniło sposób liczenia. Wszyscy wydawcy musieli zgłosić się do rejestru Gemiusa, jako właściciele poszczególnych serwisów. Jeśli tego nie zrobili, to nie mogli sobie doliczać ruchu z tych stron. Poza tym ruch ze stron mobilnych został wydzielony osobno.
Jak w takim razie prezentuje się Megapanel za kwiecień 2013 roku? Największym wygranym okazała się Grupa Allegro, która połączyła się z Grupą GG. Ta symbioza pozwoliła im wskoczyć na drugie miejsce w zestawieniu (z wynikiem 16,6 mln użytkowników), ustępując jedynie Grupie Google (18,2 mln użytkowników). Jednak warto w tym miejscu zaznaczyć, że gdyby zsumować wyniki Allegro i GG z marca, to miałyby one najwyższy wynik na poziomie 19,8 mln użytkowników.
Ciekawe jest to, że w porównaniu do marca, praktycznie wszystkie strony z zestawienia zanotowały wzrosty popularności. I tak Google ma aż o ponad milion użytkowników więcej, Facebook o 910 tysięcy, Onet o 904 tysiące, WP i Orange o prawie 800 tysięcy, a YouTube o 650 tysięcy. Nawet Gazeta.pl, Interia.pl i Grupa O2 mogą się pochwalić lepszym rezultatem niż przed rokiem (o odpowiednio 55, 475 i 285 tys.).
Jednak kluczowe jest to, co napisałem powyżej – kompletnie zmieniły się zasady liczenia, więc porównywanie kwietniowych wyników z marcowymi tak naprawdę nie ma większego sensu. Musimy poczekać na maj, aby zauważyć jakieś trendy.