Czy współpraca sieci Media Expert i Komputronik przełoży się na niższe ceny?
Sklepy Komputronik i Media Expert podpisały umowę o współpracy handlowej. Dzięki temu powstanie największa sieć sprzedaży elektroniki w Polsce. Dla klientów może to oznaczać niższe ceny.
Ale jak połączenie dwóch dużych sklepów może się przełożyć na niższe ceny? Bardzo łatwo. Komputronik i Media Expert, zamiast składać dwa osobne zamówienia u dostawców, złożą jedno duże. Im kupuje się więcej sztuk danego sprzętu, tym ma się okazje na większe upusty, więc i niższe ceny. Tańszy zakup, to – teoretycznie – niższa cena końca dla klienta.
Po połączeniu obie firmy będą liderami sprzedaży w takich grupach, jak chociażby laptopy, tablety, smartfony, drukarki czy też dyski twarde. Warto też wspomnieć, że wspólnie będą miały aż 500 placówek na terenie całej polski oraz dwa duże sklepy internetowe.
Czy umowa obu sklepów oznacza dla klientów coś jeszcze? Niestety, ale na razie nie ma takich planów. Zakupy z Komputronika cały czas trzeba będzie reklamować w Komputroniku (jeśli będzie taka potrzeba). Obie sieci przez cały czas będą też działać pod własnymi markami.
Co ciekawe, Wojciech Buczkowski powiedział, że firmy zamierzają promować nowe kategorie produktów, niedostępne jeszcze na naszym rynku. Na razie jednak nie udało nam się dowiedzieć, jakie będą to kategorie. Wiadomo natomiast, że obie firmy szykują się do akcji "back to school", czyli powrotu uczniów i studentów na zajęcia. Nie trzeba wielkiej filozofii, żeby domyślić się, że spotkamy się w tedy z promocyjnymi cenami na laptopy czy też tablety.
Na razie Media Expert i Komputronik nie planują zacieśnienia współpracy, jednak udało nam się dowiedzieć, że takie plany mogą powstać.
Pozostaje wyczekiwać atrakcyjnych ofert.