REKLAMA

The Buddy Cup doda do znajomych na Facebooku osoby, z którymi pijemy piwo

Wykorzystywanie serwisu społecznościowego Facebook przez firmy do promowania własnych produktów nikogo już nie dziwi. Jednak, jak się okazuje, można stworzyć coś zupełnie nowego. Brazylijski oddział firmy Budweiser w wykorzystuje w tym celu specjalnie zaprojektowany kubek do piwa!

The Buddy Cup doda do znajomych na Facebooku osoby, z którymi pijemy piwo
REKLAMA

The Buddy Cup

REKLAMA

Weekend, koncert w klubie...ludzi tłum. Wtem zauważasz dziewczynę przy barze, podchodzisz do niej, mówisz:

Myślisz, że jest już Twoja jednak po jakimś czasie orientujesz się, że nie pamiętasz jak miała na imię, o nazwisku już nie mówiąc. Gdybyście mieli w rękach The Buddy Cup problem byłby rozwiązany, gdyż dodalibyście siebie nawzajem do znajomych na Facebooku.

Działanie The Buddy Cup jest bardzo proste. Na początku za pomocą smartfona i aplikacji skanujemy kod QR umieszczony na spodzie kubka, dzięki czemu synchronizujemy kubek ze smartfonem. Od tego momentu, gdy zbliżymy nasz kubek do innego kubka, druga osoba, o ile też korzysta z The Buddy Cup, zostanie dodana do naszych znajomych w serwisie Facebook. Fakt dodania danej osoby zostanie również potwierdzony poprzez miganie małej diody LED, dzięki czemu będziemy mieli pewność, że nowo poznaną dziewczynę mamy już wśród znajomych i po powrocie do domu nie będziemy pluli sobie w brodę, że nie wiemy nawet jak się nazywała. Prawda, że proste i przydatne? ;-)

Trzeba powiedzieć, że pomysł stworzony przez agencję Agencia Africa we współpracy z Bolha robi wrażenie nawet na osobach niepijących alkoholu. Jest to chyba jeden z ciekawszych pomysłów wykorzystania nowych zdobyczy techniki w celu promocji swoich produktów na Facebooku. The Buddy Cup będzie udostępniany osobom biorącym udział w wydarzeniach sponsorowanych przez browar Budweiser. Niewątpliwie kubek zintegrowany z Facebookiem już teraz odniósł spory sukces, dzięki publikacjom w serwisach internetowych nazwa firmy funkcjonuje w mediach, a w ciągu tygodnia materiał promujący akcję zobaczyło już ponad 150 tysięcy osób.

 The Barman - drinki na zamówienie

Jeżeli już jesteśmy przy napojach mniej lub bardziej wyskokowych można wspomnieć o trwającej w serwisie Kickstarter zbiórce na urządzenie o wiele mówiącej nazwie The Barman. Jest to swego rodzaju waga, która przy wykorzystaniu dedykowanej aplikacji mobilnej pozwala precyzyjnie odmierzać proporcje alkoholi używanych do sporządzenia drinków.

Aplikacja mobilna The Barman posiadać będzie w sobie zestaw wstępnie zdefiniowanych przepisów na drinki. Jednak każdy użytkownik tego wynalazku będzie mógł dodawać własne receptury i dzielić się nimi ze znajomymi na Facebooku i Twitterze. Dzięki temu będzie można czerpać inspiracje również od naszych znajomych czy innych użytkowników The Barman z całego świata i dodawać je do swojej listy.

Twórca The Barman w serwisie crowdfundingowym Kickstarter chce zebrać 50 tysięcy dolarów amerykańskich. Obecnie na wirtualnym koncie znajduje się ponad 30 tysięcy dolarów. Do końca zbiórki pozostało 25 dni, co za tym idzie można sądzić, że zbiórka zakończy się sukcesem. Niemniej jednak jest to swego rodzaju ciekawostka, urządzenie nie wymiesza nam drinka, a o „wstrząśniętym, a niewymieszanym” nie ma co nawet marzyć.

Obydwa przykłady, zarówno The Buddy Cup, jak i The Barman świadczą doskonale o tym, że zdobycze nauki i techniki można wykorzystać w najróżniejszy sposób. Człowieka ogranicza przy tym tylko jego własne wyobraźnia, której twórcom obydwu pomysłów zdecydowanie nie zabrakło. Niestety The Buddy Cup raczej w Polsce nie uświadczymy, gdyżBudwaiser nie jest silnie obecny na polskim rynku. Jednak niewykluczone, że w przyszłości zobaczymy podobne rozwiązania stosowane przez inne firmy w swoich działaniach reklamowych.

REKLAMA

*Cytat pochodzi z tekstu utworu “Show Me” zespołu RusT.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA