Instagram ma nowe logo
Niedawno Facebook, a dziś Instagram - dwa główne podmioty w stajni Marka Zuckerberga odświeżyły wygląd swoich logo. Obie zmiany są kosmetyczne, ale jednak charakterystyczne, a jak się wczytać w uzasadnienie filozofii zmian, to nie można nie być pod wrażeniem. Instagram chce mieć logo równie charakterystyczne co Coca-Cola.
Odniesienie do Coca-Coli nie jest chyba przypadkowe, bo jak spojrzymy na typografię w logo Instagram, to można się tam doszukiwać inspiracji słynnym zawijańcem w napisie Coca-Cola. Wprawdzie zmiany w logo serwisu ze zdjęciami nie są wielkie, ale trwały… prawie rok. Tyle czasu zajęło Mackeyowi Saturdayowi - grafikowi, który pracował nad nowym logo Instagram - przygotowanie nowego logo, które na pierwszy rzut oka bardzo przypomina to stare.
Nic bardziej mylnego. Saturday przygotował specjalną infografikę, która rzuca nieco więcej światła na charakter zmian w logo Instagram. To ma udowodnić, że zmiany - choć na pozór kosmetyczne - mają jednak charakter iście fundamentalny.
Ciekawe, choć z logotypami jest jak z dziewczynami - albo nam się podobają, albo nie.
PS. Dla przypomnienia. Tak wyglądało stare logo Instagram: