Lubisz promocje i rabaty? To polubisz holenderską platformę Flipit.com, którą tworzą również Polacy
Programy partnerskie oraz platformy z kuponami rabatowymi są kolejnymi miejscami w sieci po serwisach aukcyjnych, e-galeriach handlowych i porównywarkach cen, które pozwalają nam na wybór korzystnych cenowo ofert. Osoby, które szukają okazji, przecen i kodów rabatowych bez wątpienia docenią nowy serwis Flipit.com, który chce dostarczyć klientowi realnych korzyści przy wyborze zakupów online.
W założeniu, Flipit.com ma być globalną i innowacyjną stroną internetową skupiająca zniżki i kupony do wykorzystania podczas zakupów online. W planach Flipit.com będzie posiadał ponad 50 wersji, każda w innym lokalnym języku. Na tych stronach internauci znajdą unikalną kombinację kuponów wygenerowanych przez zarówno zarejestrowanych użytkowników jak i pracowników naszej redakcji. Polska wersja Flipit.com będzie uruchomiana jako pierwsza i będzie nam służyć jako swoisty teren badawczy. - Jacek Wiland, Flipit
Czym będzie Flipit?
Pomysł na Flipit.com narodził się rok temu. Twórcy, jako jedni z czołowych europejskich wydawców kuponów, postanowili stworzyć nowe globalne i podatne na przystosowania do realiów lokalnych rynków środowisko poświęcone tematyce kuponów rabatowych i oszczędzania. Flipit.com jest częścią Imbull BV, firmy z największymi stronami ze zniżkami w Holandii. Tam też znajduje się siedziba Flipit, ale każda regionalna wersja serwisu jest prowadzona przez menadżera pochodzącego z danego kraju, któremu podlega również lokalny zespół redaktorów. Stąd w ekipie tego startupu znalazło się też kilku Polaków.
Twórcy mają swoją wizję i skrupulatnie ją realizują, ale zastrzegają, że są otwarci na sugestie i wskazówki klientów. Platforma w swoim założeniu ma być tworzona właśnie z myślą o klientach, którzy szukają oszczędności, rabatów i okazji.
Ekipa tworząca Flipit sama jeszcze nie wie w którą stronę serwis Flipit.com będzie ewoluował na przestrzeni najbliższych miesięcy i lat. Dużą rolę w podejmowaniu takich decyzji będą miały głosy i opinie klientów, którzy mają swoje nawyki i swój styl łapania okazji.
Flipit nie wyklucza, że z czasem może powstać aplikacja kuponowa oparta o geo-lokalizację na okulary Google Glass. To tylko jedna z wizji. Inna zakłada możliwość wysyłania za pośrednictwem usług pocztowych kuponów rabatowych wprost do drzwi klientów rządnych zniżek i promocji.
W dostosowaniu platformy do potrzeb użytkowników pomogą regularnie przeprowadzane wywiady, testy i ankiety dotyczące doświadczeń i oczekiwań użytkowników.
Zrobimy dosłownie wszystko, aby zbudować to, czego nasi odbiorcy chcą i postaramy się zapewnić najlepsze i najefektywniejsze doświadczenie z kuponami w sieci. - Jacek Wiland, Flipit
Czym Flipit jest teraz?
Obecnie Flipit jest platformą, która zapewnia dostęp do kuponów rabatowych. Witryna charakteryzuje się przejrzystym interfejsem i bardzo wygodną nawigacją pomiędzy kategoriami a poszczególnymi sklepami.
Wszystkie kupony są segregowane na dwa sposoby. Pierwszy to kategorie tematyczne, gdzie znajdziemy m.in: biuro, dom i ogród, edukacja i wypoczynek, książki, filmy i muzyka, zdrowie i uroda oraz inne popularne grupy produktów. Kobiety docenią obecność dedykowanej kategorii z butami, a każdego faceta zaciekawi zapewne dział z elektroniką lub komputerami.
Po wybraniu danej kategorii przenosimy się do grupy w której znajdują się wszystkie marki, które oferują kupony w ramach platformy Flipit. Jest tego naprawdę sporo, choć trafiłem też na puste kategorie jak np. kwiaty i upominki. Nie zapominam jednak, że serwis Flipit.com, z którym miałem przyjemność obcować był jeszcze w wersji beta, która nie została udostępniona użytkownikom.
Ciekawym pomysłem są dodatkowe kategorie tematyczne np. specjalnie dla studentów lub zbierające w jednym miejscu ekskluzywne kody rabatowe.
Poza widokiem kategorii istnieje też alfabetyczna lista wszystkich sklepów, które znajdziemy na platformie Flipit.com. Ten sposób przeglądania zasobów serwisu przypadnie do gustu osobom, które są zdecydowane na zakup konkretnych produktów, wiedzą gdzie je nabyć i do pełni szczęścia potrzebują jeszcze tylko kuponu rabatowego.
Co ważne twórcy Flipit zapewniają, że nowe oferty i kupony rabatowe będą aktualizowane codziennie. Dostęp do nich jest całkowicie darmowy.
Flipit.com przygotowuje również serię poradników dla osób, które decydują się na zakupy przez internet. W bazie już teraz są wskazówki dla chętnych na tanie podróżowanie koleją, czy też autokarami. Nie zabrakło porównania porównywarek cenowych, dzięki czemu w końcu dowiemy się gdzie warto sprawdzać ceny i szukać opinii o produktach. Są nawet wskazówki na obniżenie kosztów za telefon, a z czasem pojawi się więcej wskazówek tematycznych.
Większość zasobów serwisu dostępna jest bez potrzeby zakładania konta i logowania. Jednak twórcy przewidują ekskluzywne zniżki, które będą dostępne wyłącznie dla użytkowników, którzy zdecydują się na rejestrację w systemie. Flipit zapowiada również nowe funkcje dla zarejestrowanych użytkowników, które pozwolą na osiąganie dodatkowych korzyści.
Postanowiłem zapytać Jochema Vrooma - twórcę Flipit o to co dla nich jest ważne i jakie mają plany na przyszłość.
Mateusz Nowak, Spider's Web: Prace nad Flipit zaczęliście rok temu, jako jeden z czołowych europejskich wydawców kuponów. Czym dokładnie się wtedy zajmowaliście?
Jochem Vroom, założyciel Flipit.com: Latem 2008 roku zacząłe pracę nad małymi blogami pisząc o gadżetach, biletach na imprezy i o sposobach jak dostać zniżki w sieci. Strona internetowa o zniżkach i kuponach - Kortingscode.net, stała się niezwykle popularna do końca 2008 roku. Kortinsgcode.net była jedną z niewielu holenderskich stron internetowych, które oferowały w tym czasie kupony i treści na ten temat oszczędności w internecie. To wszystko odbyło się tuż przed masywnym wzrostem internetowych transakcji spowodowanych wejściem na rynek Grouponu. Kortingscode.net powstało za sprawą trzech przyjaciół pracujących na laptopach ze swoich pokojów akademickich. Zarobione pieniądze z serwisu Kortingscode.net, która był prostą platformą zbudowaną na Joomla, były inwestowane w tworzenie zupełnie nowej strony internetowej z niestandardowym CMS. Ta strona internetowa, Actiecode.nl, została przyjęta z wielkim entuzjazmem zarówno przez konsumentów, jak i reklamodawców. Platforma, na której Actiecode.nl została zbudowana jest już trochę przestarzała, ale dzięki temu sukcesowi, teraz pracujemy w dużym i zmotywowanym zespole, będąc krok od uruchomienia Flipit.com. Flipit.com będzie uruchomiony na całkowicie nowej platformie, która w planach ma objąć aż 50 krajów.
Zarządzaliście europejskimi portalami kuponowymi, czyli poznaliście branżę od podszewki. Czego brakuje na rynku i jak chcecie uzupełnić tę lukę?
Rynek kuponowy musi być bardziej spersonalizowany, dostarczać więcej zabawy i oczywiście użytkownik powinien posiadać pełną kontrolę. Na przykład, 18-letnia dziewczyna potrzebuje innych kuponów i zniżek niż 33-letni mężczyzna. My chcielibyśmy w tym procesie wyszukiwania pomóc, poprzez oferowanie kuponów bazując na zainteresowaniach / wieku / historii kliknięć / ulubionych sklepach użytkowników. Ponadto, będziemy oferować spersonalizowane biuletyny (newslettery), w których tylko kody i zniżki ze sklepów, które użytkownik oznaczył jako swoje ulubione będą dostarczane. Chcielibyśmy również, aby korzystanie z kuponów było pozytywnym i przyjemnym doświadczeniem. Dlatego chcielibyśmy, aby ludzie jeszcze przed rozpoczęciem swojego szału zakupowego chcieli wejść na strony internetowe z kuponami w celu znalezienia odpowiednich i spersonalizowanych kupony na swoje zakupy. W ciągu najbliższych kilku miesięcy będziemy zbierać jak najwięcej danych jak to możliwe. Zarówno poprzez obserwacje zachowań naszych użytkowników jak i pytając ich bezpośrednio co naprawdę chcieliby zobaczyć na stronie z kuponami. Aby zapewnić i dostarczyć to dla naszych użytkownikom nasi developerzy zbudują i rozwiną odpowiednie narzędzia.
Zakupy w sieci są już łatwe. Istnieje wiele porównywarek cenowych, platformy zakupowe pozwalają zamawiać towary bez rejestracji i tworzenia kont użytkowników. Co można jeszcze uprościć?
Nie zmuszamy ludzi do rejestracji na Flipit.com. Możesz go używać bez rejestracji i będziesz miał dostęp do wszystkich ogólnych kodów rabatowych i zniżek. Obecnie oferujemy najwygodniejszy i najczytelniejszy przegląd kodów rabatowych w internecie. Chcielibyśmy, aby nasi goście, mogli znaleźć kupony do swoich ulubionych sklepów tak szybko jak to możliwe. Dlatego oferujemy możliwość rejestracji, dzięki czemu użytkownicy mogą wybrać sklepy w których są zainteresowani. W ten sposób możemy filtrować kody rabatowe i oferować tylko te, których nasi użytkownicy chcą używać regularnie. Z naszymi poradnikami oszczędzania, chcemy edukować ludzi w jaki sposób mogą zaoszczędzić pieniądze, a nawet jak je zarobić. Warto wspomnieć słowa Martina Lewis’a z Moneysavingexpert.com: "Zadaniem firmy jest zarabianie pieniędzy. Zadaniem konsumenta jest maksymalizacja ich pieniędzy. Firmy wydają miliardy na reklamę i na szkolenia swoich pracowników do sprzedaży, natomiast cały czas nie mamy szkolenia dla kupujących... ". W ten sposób chcemy ułatwić planowanie wydatków naszym użytkownikom.
Istnieje wiele aplikacji tzw. portfeli na kupony promocyjne i karty stałego klienta. Czy z nimi również Flipit zamierza konkurować?
Flipit.com powinien być postrzegany jako idealna platforma do oszczędzania pieniędzy (w sieci). Tak więc w tym sensie, Flipit.com będzie konkurował z nimi wszystkimi. Początkowo jednak, Flipit.com, będzie oferował przede wszystkim (ekskluzywne) kupony i poradniki oszczędzania. Nie jesteśmy jednak wielkimi zwolennikami programów lojalnościowych i systemu cashback.
Obecnie dostępna jest strona internetowa Flipit.com. Czy zamierzacie wyjść poza wersję webową i pojawicie się np. na aplikacjach mobilnych?
Z pewnością będziemy wychodzić poza wersję webową i bez wątpienia będziemy pracować nad aplikacją mobilną Flipit.com.
Dlaczego warto odwiedzać Flipit.com?
W planach, Flipit.com będzie stale rozwijaną platformą, stąd finału tego projektu jeszcze nie znamy. Może doprowadzi nas to do stworzenia aplikacji kuponowej opartej na geo-lokalizacji dla Google Glass. A może skończymy na oferowaniu usługi pocztowej, która będzie dostarczać spersonalizowane kupony wprost do drzwi naszych klientów. Finału jeszcze nie znamy, ale wiemy natomiast, że nasi programiści są gotowi zbudować dokładnie to co nasi użytkownicy chcą, w oparciu o ich opinie i oceny.
Jaki macie model biznesowy? Na czym obecnie będziecie zarabiać. Będą to partnerstwa z markami, czy reklamy?
Podstawa naszej działalności zawsze była oparta na performance based marketing, a w szczególności na marketingu afiliacyjnym. Jeśli użytkownik skorzysta z jednego z naszych kuponów i dokona zakupów w sklepie, to my możemy pobrać niewielką prowizję od sklepów internetowych z którymi współpracujemy. Jest to bardzo skuteczny model biznesowy, który oferuje dużo autonomii i daje możliwość pozostania niezależną marką, tak jak Flipit.com. Poprzez budowanie długotrwałych i silnych relacji z reklamodawcami oraz pomaganie im w strategicznym użyciu kuponów, jesteśmy w stanie zaoferować naszym użytkownikom unikalną treść oraz najlepsze zniżki.