REKLAMA

Mimo spadków Cyfrowy Polsat jest mocny jak nigdy

Nie ma wątpliwości, że rynek płatnych usług telewizyjnych w Polsce uległ nasyceniu. Powszechny dostęp do DVB-T też nie ułatwia operatorom życia. Konkurencji miało pomóc zamieszanie związane z nc+. Jak jest i jak będzie widać po wynikach Cyfrowego Polsatu.

22.05.2013 10.59
Mimo spadków Cyfrowy Polsat jest mocny jak nigdy
REKLAMA

Cyfrowy Polsat po pierwszym kwartale 2013 roku posiadał 355 806 abonentów. Jest niekwestionowanym liderem rynku, ale w stosunku do ostatniego kwartału 2012 roku zanotował spadek o 10 338 abonentów. Rok do roku ( I kwartał 2012 do I kwartał 2013) baza klientów powiększyła się o zaledwie 2465 subskrybentów. Te liczby pokazują, że dla rynku płatnej telewizji czas rewelacyjnych wzrostów już się zakończył. Teraz należy zadbać o jak najniższy odpływ abonentów oraz walczyć o klientów przechodzących od innego operatora.

REKLAMA

Nie chcą odchodzić z nc+?

Wydawało się, że po totalnej klapie na start nowej platformy konkurencja będzie miała pełne ręce roboty. Ostatecznie nc+ spuściła nieco z tonu i zaproponowała klientom indywidualne oferty, znacznie niższe od tych podanych w oficjalnym cenniku. Choć z usług nc+ zrezygnuje zapewne sporo osób, to dla poszczególnych operatorów nie będzie to tak widoczne.

W wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl podkreśla to Dominik Libicki szef Cyfrowego Polsatu.

Cyfrowy Polsat nie zmienia podejścia do klientów, jednak w ostatnich miesiącach przygotował atrakcyjny pakiet z HBO, który agresywnie promował.

Telewizja naziemna jest najważniejsza

Na sprawie z nc+ Cyfrowy Polsat może delikatnie zyskać, jednak generalnie sytuacja na rynku płatnej telewizji dla największego operatora jest stabilna. Spadek o 10 tysięcy abonentów można uznać za niewielki, mieszczący się w granicach naturalnego przepływu klientów. Dla spółek Zygmunta Solorza-Żaka ważniejszy będzie wspominany przez Dominika Libickiego rynek reklamy oraz wszystko to co dzieję się wokół cyfryzacji.

Cyfrowy Polsat chce zyskać na zainteresowaniu DVB-T. Do końca roku pragnie powiększyć bazę użytkowników TV Mobilna do pół miliona. Na dziś trudno powiedzieć ile jest posiadaczy dedykowanych dekoderów do odbioru DVB-T wraz z kodowanym mulitpleksem Cyfrowego Polsatu (wcześniej DVB-H). Spółka nie raportuje tego, a klienci płacące za TV Mobilna doliczani są do grona abonentów Pakietu Mini posiadającego w sumie 805 tysięcy subskrybentów.

Angażując się w TV Mobilna słoneczna platforma pragnie utrzymać jak największe grono abonentów korzystających z najtańszych pakietów. W końcu DVB-T w istotny sposób zagraża atrakcyjności pakietów Mini.

Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że Cyfrowy Polsat i spółki pokrewne są królami cyfrowej telewizji naziemnej. Na multipleksach obecny jest główny kanał Polsatu, Polsat Sport News oraz TV4 i TV6. W dodatku nadawca ubiega się o miejsce na kanał dziecięcy i filmowy. Po rozstrzygnięciu konkursu może też dojść zmian w strategii Cyfrowego Polsatu. Kanały TV4 i TV6 mogą przejść przeprofilowania. Kto wie, czy niezależnie od wyników konkursu spółka nie będzie chciała zmienić niedawno zakupionych stacji właśnie na kanał filmowy i dziecięcy.

REKLAMA

Cyfrowy Polsat jest mocny

Trudno nie zauważyć, że Cyfrowy Polsat ma się świetnie. Drobny spadek abonentów nie jest powodem do paniki. Szeroka oferta w cyfrowej telewizji naziemnej pozwala na czerpanie profitów z reklam. Natomiast w tle trwa sprzedaż dekoderów TV Mobilna, której użytkownicy w przyszłości mają być bardziej skłonni do korzystania z płatnych usług Cyfrowego Polsatu. Spółka w bardzo przemyślany sposób przygotowała się na cyfryzację. Przy stagnacji w TVN trudno znaleźć godnego rywala dla niezwykle mocnego Cyfrowego Polsatu.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA