Znajdź wspólny mianownik spotów Nokii Lumia 920, iPhone'a 5 i Samsunga Galaxy S 4
Od wczoraj trwa spora medialna gorączka związana z najnowszą reklamą Nokii Lumia 920. Jedni wychwalają spot pod niebiosa, inni mocno go krytykują. Ja sam powstrzymam się przed oceną tej reklamy, bo uderzyło mnie co innego. Wszystkie najnowsze spoty reklamujące nowe smartfony mają pewien bardzo istotny mianownik wspólny. Czy potraficie go znaleźć?
Oto klip reklamujący… Nokię Lumia 920:
A oto najnowsza reklama iPhone'a 5:
A to jedna z serii bardzo podobnych do siebie reklam Samsunga Galaxy S 4. Pozostałe prezentują inne nowości software'owe w SGS4 w bardzo podobnej konwencji:
Co wspólnego w tych spektakularnych spotach? Wszyscy producenci stawiają teraz na jeden czytelny przekaz - Twój smartfon definiuje Cię jako osobę. Twój smartfon wyraża Twój światopogląd. Twój smartfon jest manifestacją Twojej osobowości.
Oczywiście każdy z producentów realizuje to inaczej: Apple (o dziwo!) w najmniej inwazyjny sposób - po prostu pokazuje codzienne sytuacje, w których robimy zdjęcia iPhone'em i jednocześnie pokazuje piękne życia ich właścicieli. Samsung pokazuje scenki rodzajowe, w których używanie Galaxy S 4 upraszcza życie i jednocześnie pokazuje jak fantastycznie zaradni są właściciele nowego Galaxy. Nokia z kolei, niby w jawnej opozycji zarówno do Apple'a i Samusnga, ale także definiuje swojego użytkownika jako mądrzejszego od tych kłócących się fanbojów.
Smartfon jest dziś najbardziej intymnym urządzeniem komputerowym w naszym życiu. Wybierając jeden z nich akceptujemy wielki bagaż emocji z nim związany. Te emocje nie tylko definiują to, kim jesteśmy, ale przy okazji antagonizują nas w stosunku do tych, którzy wybrali inny smartfon z bagażem nieco innych emocji. To właśnie stąd biorą się te wszystkie przepychanki - iPhone lepszy, nie Samsung lepszy, nie bo Lumia bije je wszystkie na głowę.
Producenci zręcznie to podsycają. Trzeba przyznać, że są w tym coraz lepsi.