2 miliardy minut na Skype dziennie, czyli ile?
Komunikator Skype zajmuje w historii internetu jedno z ważniejszych miejsc. Dokonał rewolucji w komunikowaniu się przy pomocy internetu, a to przełożyło się na zmiany w naszym codziennym życiu. Jednak czy kiedykolwiek zastanawialiście się ile minut każdego dnia użytkownicy komunikatora spędzają na rozmowach?
Okazuje się, że w ciągu jednego dnia użytkownicy komunikatora Skype rozmawiają przez ponad 2 miliardy minut. Liczba ta może przyprawić o zawrót głowy, dlatego Skype postanowił na poniższej infografice przedstawić w ciekawy sposób, o jakiego rzędu liczbie jest mowa. 2 miliardy minut to odpowiednik aż 33 milionów godzin śmiechu lub 1 miliona 388 tysięcy dni poświęconych na współpracę. Gdyby ten sam czas, jaki użytkownicy Skype poświęcają na rozmowy poświęcili na przykład na obejście pieszo naszej planety, to mogliby to mogliby to zrobić 854 razy. Co więcej, w tym samym czasie można by odbyć ponad 5400 podróży na Marsa.
Od dłuższego czasu internauci korzystają do prowadzenia rozmów internetowych nie tylko ze Skype’a.
Na przestrzeni lat popularność zyskały zwłaszcza komunikatory internetowe skierowane na mobilne systemy operacyjne, które obecne są w naszych smartfonach i tabletach. Doskonałym przykładem jest Viber, wspierający zarówno Androida, BlackBerry, iOS, Symbiana oraz Windows Phone. Komunikator ten w grudniu zeszłego roku odnotował już ponad 140 milionów użytkowników, przy wzroście ich liczby na poziomie 400 tysięcy każdego dnia. Pokazuje to dobitnie potencjał urządzeń mobilnych.
Jeszcze nie tak dawno wiele osób wieszczyło koniec tradycyjnych SMS-ów oraz połączeń telefonicznych. Ta znacząca zmiana miała się dokonać za sprawą komunikatorów internetowych obecnych w naszych telefonach. Po części nastąpiła, jednakże mimo popularności Skype’a, Vibera czy WhatsApp wykonywanie tradycyjnych połączeń telefonicznych nie odeszło w przeszłość. Wydaje się również, że mimo popularności smartfonów prędko to nie nastąpi mimo tego, że coraz bardziej widać, iż dla operatorów komórkowych usługi dodatkowe oraz oferowanie pakietów internetowych jest ważnym elementem działalności. Czy komunikacja przy pomocy komunikatorów wyprze kiedyś tradycyjne rozmowy?
Nawet jeśli, to nieprędko.