Oprogramowanie  / Felieton

Pokaż swoje instagramowe filtry, a powiem Ci jakim jesteś człowiekiem

Dla wielu osób Instagram to coś więcej niż aplikacja mobilna. Idąc właśnie tym tropem firma Marketo postanowiła sprawdzić, które filtry w aplikacji Instagram są najpopularniejsze i dokonać oanalizy ich użytkowników. Czy rzeczywiście filtry są siłą napędową tego serwisu?

Aplikacja mobilna Instagram dostępna dla systemu Android oraz iOS jest każdego miesiąca używana przez około 100 milionów użytkowników. Tak duża rzesza osób każdego dnia dzieli się w aplikacji 40 milionami zdjęć. Na każdą sekundę przypada aż 8,5 tysiąca polubień zdjęć oraz tysiąc komentarzy. Nie jest chyba dla nikogo zaskoczeniem, że użytkownikami serwisu są głównie osoby w wieku 18-34 lat, które stanowią 67% ogółu osób korzystających z aplikacji. Co ciekawe, to mężczyźni dominują wśród użytkowników serwisu.

Aż w przypadku 43% zdjęć obecnych w Instagramie nie zastosowano żadnego filtra, lub przynajmniej tak twierdzą ich twórcy, gdyż zdjęcia mogą być poddane edycji w innych aplikacjach. W tej grupie użytkowników znajdują się zarówno użytkownicy, którzy nie są zwolennikami upiększania zdjęć, ale także takie osoby, które zaczynają swoją przygodę ze smartfonami i nie chcą zbyt dużo kombinować przy dzieleniu się zdjęciami.

Filtr Earlybird stosują zwolennicy fotografii w stylu retro. Stłumione kolory pozwalając uzyskać efekt jak ze zdjęć wykonanych w latach 70-tych. Użytkownicy stosujący ten filtr są tradycjonalistami, krytycznie podchodzącymi do wszystkie, co nowoczesne.

X-Pro II - ten filtr mają stosować optymiści, którzy patrzą i pokazują innym rzeczywistość w jaśniejszych barwach.

Filtr Valencia mają stosować używać osoby bardzo wrażliwe, które ukazują świat w wyblakłych barwach. Możliwe, że tym sposobem chcą ukazać, że świat nas otaczający nie jest czarno-biały, a przybiera wiele różnych odcieni i barw.

Osoby stosujące filtr Rise są określane jako leniwi artyści, którzy chcą pochwalić się swoimi zdjęciami nie wkładając w to zbyt wiele wysiłku, zarówno przy wykonywaniu zdjęcia, jak i jego późniejszej obróbki.

Filtr Hefe stosują osoby które widzą cały świat w jasnych barwach, a rzeczy oraz otoczenie jest pełne żywych kolorów i nawet z pozoru nieciekawe przedmioty i miejsce posiadają dla nich osób wyjątkową wartość.

Amaro to ulubiony filtr wszystkich osób, które prowadzą aktywne życie w godzinach wieczornych. Filtru tego w aplikacji Instagram używają bywalcy pubów, klubów oraz koncertów.

Użytkownicy filtra Hudson to natomiast osoby zdystansowane, o stonowanych emocjach. Dla tej grupy miejsca oraz przedmioty uwiecznione na zdjęciach powinny sprawiać wrażenie zimnych oraz stonowanych.

Brannan to wybór osób o artystycznej duszy, przynajmniej w swojej własnej opinii. Zdjęcia umieszczane przez takie osoby powinny ukazywać dramatyzm nawet najbardziej nudnych miejsc oraz wydarzeń.

Na ostatnim miejscu znalazł się filtr Nashville, charakterystyczny dla „spoko osób”. Wszystko im przychodzi łatwo i z uśmiechem na twarzy, również robienie zdjęć. Osoby takie prowadzą ciekawe życie, którego wiele osób może im zazdrościć.

Oczywiście tego typu analizy trzeba traktować z dużym przymrużeniem oka. Bo ciężko mi uznać siebie za optymistę, tylko dlatego że używam filtra X-Pro II. Jednakże przykład danych zaprezentowanych na poniższej infografice pokazuje, że chociaż wiele osób uważa, że to filtry stały się siłą napędową Instagramu to są one tylko dodatkiem do aplikacji społecznościowej do publikacji zdjęć. Teraz przed publikacją zdjęć warto się zastanowić chwilę nad wyborem filtra, bo jak się okazuje może on dużo mówić na temat tego jaką osobą jesteśmy.

instagram-filtry-ios-android-aplikacje-mobilne-infografika
przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst