Oto nowy, odświeżony Spider's Web!
Witajcie na nowym, odświeżonym Spider's Web z nową identyfikacją i nowym logo. Zmieniliśmy nie tylko szatę graficzną, ale także - a może nawet przede wszystkim - silnik naszego bloga, aby w końcu wczytywał się on szybko i bez problemów także na słabszych maszynach.
Nie jest to gruntowna rewolucja, lecz bardziej lifting, choć zmian strukturalnych jest całkiem sporo. Przede wszystkim doszła belka menu, która grupuje główne kategorie tematyczne, które opisujemy. To przy okazji wstęp do kolejnych zmian, które czekają Spider's Web w niedalekiej przyszłości, ale o tym innym razem. Belka menu jest przypięta do góry strony, więc przy przewijaniu w dół będzie ciągle widoczna. Mam nadzieję, że będziecie z niej korzystać.
Strona główna Spider's Web została uporządkowana. Sporo elementów zniknęło, kilka zmieniło swój wygląd i funkcjonowanie, pojawiło się także kilka zupełnie nowych. Mam nadzieję, że je wszystkie odkryjecie i polubicie. Nowy SW ma polegać bardziej niż poprzednio polegać na kategoriach wpisów. Są dwa typy nowych kategorii: jeden określa charakter wpisu (np. artykuł, felieton, news, relacja, itp.), drugi definiuje główną tematykę (np. Android, Apple, Samsung, Windows Phone, tablety, itp.). W obu przypadkach klik w daną kategorię przenosi do strony grupującej wpisy o podobnym charakterze lub tematyce.
Nowy Spider's Web został zbudowany na bazie technologii responsive design, więc odwiedzając nas z urządzeń mobilnych nasz layout dostosuje się do wielkości ekranów w Waszych sprzętach.
Zmieniliśmy nieco sposób wczytywania strony. Teraz kolejne obrazki wczytują się w locie, w miarę przewijania strony. Podobnie działają przyciski socialowe (teraz tylko na stronie wpisu) - one również ładują się wtedy, gdy strona zostanie przewinięta do miejsca, gdzie mają się one pojawić. Dzięki temu zabiegowi strona powinna wczytywać się znacznie szybciej niż poprzednio.
Strona wpisu uległa mniejszym modyfikacjom. Tutaj zmniejszyliśmy jedynie szerokość tekstu, a raczej powróciliśmy do standardowej szpalty. Tak tekst czyta się jednak zdecydowanie lepiej. Po licznych prośbach przywracamy także przycisk polecania tekstów na Twitterze - ciekawe jak tym razem będziecie z niego korzystać.
Najbardziej widoczne zmiany dotyczą jednak logo i identyfikacji Spider's Web, ale o tym przeczytacie niebawem w tekście Pawła Tkaczyka, właściciela agencji MIDEA, która jest autorem nowej wizualizacji brandingu SW.