Social media  / News

Facebook Card – nowy, tworzony na siłę pomysł na karty podarunkowe

Facebook znów postanowił zaskoczyć wszystkich pomysłem na współpracę z sieciami handlowymi. W tym celu zaprezentował Facebook Card. Niestety jak przystało na firmę Marka Zuckerberga na jeden dobry pomysł przypada setka tych złych, wtórnych i wdrażanych trochę na siłę. Właśnie do tych drugich zaliczyłbym najnowszy pomysł zaprezentowany przez serwis.

Jakiś czas temu plotkowano o możliwości oferowania usług bankowych między innymi przez Google czy Facebooka. Gdyby naciągnąć trochę fakty i z sympatią spojrzeć na poczynania tej drugiej firmy, możnaby zaryzykować stwierdzenie, że Facebook w bardzo subtelny sposób bada grunt pod taki ruch.

Czym jest Facebook Card?

facebook-card

Na samym początku należy wybrać kartę z kategorii prezentów, wskazać wartość, jaką zostanie doładowane saldo na niej i oczywiście dokonać za to płatności. Obdarowywana w ten sposób osoba kilka chwil później otrzyma stosowne powiadomienie o naszej hojności i wspaniałomyślności. Po upływie kilku kolejnych dni osoba ta otrzyma drogą pocztową namacalną kartę płatniczą. Od tego momentu będzie można wydawać środki zgromadzone na karcie. Obecnie lista sieci handlowych, w których można zapłacić za zakupy kartą od Facebooka jest bardzo uboga. W jej skład wchodzą tylko dobrze nam w Polsce znana Sephora, sklepy sieci Target, Olive Garden oraz sieć lokali Jamba Juice. Nie da się ukryć, że jak na warunki amerykańskie przysłowiowego efektu „wow” raczej nie uświadczymy.

facebook-card

Ciekawym jest za to fakt, że karty są wielokrotnego użytku, co oznacza, że mogą być wielokrotnie doładowywane przez różne osoby. To, co w głównej mierze odróżnia Facebook Card od innych obecnych na rynku instrumentów płatniczych to fakt, że w obrębie jednej karty możemy posiadać oddzielne saldo dla każdej z sieci handlowych. W związku z tym, jeśli ktoś doładuje nam konto kwotą 100 dolarów z myślą o zakupach w Sephorze, to nie wydamy ich w Jamba Juice. Wszelkie informacje na temat salda na naszym koncie otrzymać będzie można zarówno poprzez aplikację mobilną Facebooka, jak i poprzez dostęp do serwisu przy użyciu komputera. Użytkownicy mają również otrzymywać powiadomienia w czasie rzeczywistym o wydarzeniach na swoim karcie tak, by zawsze być na bieżąco ze stanem swojego salda na karcie. Nowy produkt serwisu będzie wdrażany stopniowo na terenie USA. Nie sądzę byśmy ujrzeli Facebook Card w Europie.

facebook-card

Uważam, że Facebook błądzi, a kolejne pomysły przez niego wdrażane powstają na zasadzie „no dobrze, musimy coś wymyślić...to może w tym tygodniu byśmy zrobili to i to i to...”. Zarówno możliwość ofiarowywania podarunków naszym znajomym, czy teraz pre-paidowych kart płatniczych tego dowodzi. Może i sam pomysł wielu osobom przypadnie do gustu, ale według mnie jest on, tak jak wiele innych rzeczy, źle wdrażany i realizowany. Zamiast zbudować faktycznie bardzo dużą listę współpracujących firm, może nawet pokusić się o współpracę z jakimś bankiem, to Facebook bardzo zachowawczo wciela pomysły w życie, tak jakby tylko chciał pokazać, że cały czas coś robi.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst