Tech

Wzbij się w chmury niczym ptak z AERO 3D Bird Flight Game – grą edukacyjną z Kickstartera

Jednym z odwiecznych marzeń człowieka było szybowanie w przestworzach jak ptak. Jak doskonale wiemy ta sztuka udała się i dziś w zasadzie trudno sobie wyobrazić rzeczywistość bez latania samolotami. Mimo tego latanie nadal fascynuje ludzi zarówno tych małych, jak i tych trochę większych. Bill Nye oraz GameDesk postanowili zatem stworzyć projekt interaktywnej gry edukacyjnej, za pomocą której dzieci, młodzież, no i duże dzieci czyli dorośli będą mogły szybować niczym ptak ucząc się przy tym między innymi podstaw fizyki. Projekt czeka na wsparcie w serwisie Kickstarter i mimo tego, że zapowiada się świetnie na 9 dni przed końcem zbiórki udało się zebrać dopiero nieco ponad ćwierć potrzebnej kwoty.

Nie ukrywam, że jestem już trochę zmęczony wtórnością niektórych kickstarterowych czy startupowych przedsięwzięć. Oczywiście nie każdego dnia tworzy się rzeczy mające odmienić bieg ludzkości, ale mimo tego, że projekt AERO 3D Bird Flight Game nie dokona rewolucji to jednak może okazać się dobrym pomysłem na inwestycję w najmłodsze pokolenie. Szkoła jest nudna, to brzmi niczym truizm. Jednak wcale taką nie musi być, pokazuje to dobitnie projekt NatuLearn oraz doświadczenia osób zdobywających wiedzę w innych krajach niż Polska.

No dobrze, ale zajmijmy się AERO 3D. To dość ciekawy pomysł na połączenie gier wideo, grywalizacji i elementów edukacyjnych, przy czym nie są one traktowane po macoszemu. Elementy te będę odgrywać jedną z kluczowych ról w realizacji tego projektu. AERO 3D pozwoli każdej osobie wcielić się w rolę ptaka i poczuć się tak, jakbyśmy szybowali, po bezkresie błękitnego nieba ucząc się m.in. podstaw fizyki. Gra, w której wcielamy się w ptaka składa się ze z wysp, jaskiń i innych miejsc, które możemy zwiedzić jak i na niej wylądować. W pierwszej kolejności gra ma być dostępna na iPada, gdzie będziemy mogli skorzystać z lekcji latania okraszonych wiedzą z zakresu fizyki. W sumie w grze znajdzie się aż kilkanaście przeróżnych zadań, mini gier czy też po prostu wyzwań, podczas których będziemy musieli polować i wyławiać z wody ryby, pokonywać tory przeszkód, czy zagadki polegające na odpowiednim nazewnictwie zjawisk fizycznych obecnych podczas lotu. Pomysłów jest kilkanaście, więc raczej nuda nie powinna nikomu doskwierać.

Twórcy tego projektu założyli, że do udostępnienia pełnej wersji gry na iPada w przyszłym roku potrzebne będzie 100 tysięcy dolarów. Zebranie tej sumy stoi pod sporym znakiem zapytania, a szkoda, gdyż kolejne progi zebranych środków otwierałyby nowe ciekawe możliwości. Przy sumie 115 tys. powstać miałaby wersja dla systemów Android oraz Windows. Osiągnięcie pułapu 500 tys. dolarów zapewniłoby powstanie gry na konsolę Xbox z wykorzystaniem kontrolera Kinect co, moim zdaniem, znacznie uatrakcyjniłoby rozrywkę. Pomyście sobie...siedzicie w mieszkaniu, a dziecko czy znajomy przed telewizorem macha skrzydłami. Brzmi jak kiepski dowcip, ale jestem przekonany, że dzieci bardzo chętnie chciałyby przemienić się w ptaka. Co warte odnotowania, GameDesk to organizacja nonprofit, której celem jest wdrażanie w życie idei nauki poprzez zabawę. Trzeba przyznać, że pomysł jest bardzo ciekawy, w szczególności wersja dla Xboxa i Kinecta byłaby prawdopodobnie przysłowiowym strzałem w dziesiątkę.

Mam spore obawy czy projektowi uda się osiągnąć najniższy próg dofinansowania. Kickstarter bywa dosyć niewdzięcznym narzędziem do finansowania projektów. Dosyć często ciekawe projekty przegrywają popularnością z wirtualnymi bytami, nikomu tak do końca nie potrzebnymi lub 38 projektem etui dla iPhone’a. Jestem również zdania, że większość osób skupia się raczej na kategorii rzeczy tech niż na grach czy innych projektach. Jak widać, samo pojawienie się w serwisie crowdfundigowym nie gwarantuje sukcesu. W tym przypadku stwierdzam to ze smutkiem, bo przyznać muszę, że sam chętnie bym polatał :-)

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst