Rysiek z Klanu pokazał klasę i viral rozprzestrzenia się po internecie niczym AH1N1
Rysiek z Klanu jest legendą internetu. Odnoszę nawet wrażenie, że w ostatnich latach Ryszard Lubicz był, jest i nadal bardziej znaną osobą niż aktor Piotr Cyrwus, który go stworzył. Nic dziwnego, że bożyszcze internetu zostało zaciągnięte do internetowej kampanii społecznej mającej na celu zebranie pieniędzy na ratowanie zwierzaków. Spot promujący akcję od rana podbija serca i portfele widzów. Trzeba przyznać, że viral wyszedł miodnie!
Przywykliśmy do mocnych virali w sieci. Takie kampanie reklamowe czy też akcje społeczne roznoszone są drogą kropelkową przez udostępnianie ich w sieciach społecznościowych. Jednak zawsze niosą one ze sobą to samo ryzyko. Nikt nigdy nie wie czy dany projekt się przyjmie. To czy internety pokochają daną kampanię reklamową zależy od wielu czynników.
Pomysł jak i wykonanie muszą stać na najwyższym poziomie. W takich reklamówkach nie musi wystąpić pierwszoplanowa gwiazda, żeby dobrze się klikały. Jednak znana twarz, która zgodzi się na wystąpienie w spocie zawsze zwiększa szansę na sukces. Doskonale wiedział o tym serwis Siepomaga.pl, który wraz z Fundacją Przytul Psa zorganizował świetną kampanię reklamową, która ma zachęcić odbiorców do finansowego wsparcia konta stowarzyszenia pomagającego zwierzakom.
Reklamówka, którą przygotowano niesie ze sobą nie tylko zabawne elementy, które mają pociągnąć za sobą jak największą liczbę widzów, ale również spełnia pewne funkcje edukacyjne.
Zaangażowanie w tę czerstwą akcję społeczną Ryśka z Klanu jest kluczowe. To właśnie ta legenda internetu, która wystąpiła w innej niż dotychczas roli chwyciła za serce wielu darczyńców.
Rysiek znany jest z kwestii typu “dzieci umyjcie rączki”. Jednak dzisiaj pokazał się nam nieco z innej strony. Ryszard stanął na czele mafii, która opowiada o tym jak należy traktować psa. Humorystyczna forma nie przeszkodziła w tym, aby z ust mafiozów nie padło kilka siarczystych przekleństw. Taka forma rozrywki w Polsce zawsze dobrze się sprzedawała.
Porównajmy występ Ryśka do innych akcji, w których gwiazdy zachęcają widzów do podjęcia działań i wsparcia akcji charytatywnych. Czy kampanie reklamowe takie jak “pomaganie jest trendy” mają jakąkolwiek szansę na sukces?
Niestety nie. Zabrakło tutaj jaj, a całość ma dość komiczny wydźwięk. Tysiące odsłon jakie zdobył ten klip nie przełożą się na odzew internautów A to dlatego, że w akcję zaangażowano wiele gwiazd, które pełnią rolę ładunku wybuchowego. Jednak twórcy zapomnieli o jednym ważnym elemencie O zapalniku, który doprowadzi do eksplozji. Efekt, jest taki, że klip z Krzysiem Ibiszem szybującym na balonach stał się pośmiewiskiem całego polskiego YouTube’a.
Wracając do samej akcji Rysia z Klanu. Warto wiedzieć, że w kampanii siepomaga możemy wziąć udział nie tylko poprzez bezpośrednie wpłaty finansowe. Serwis ten współpracuje z witryną starytelefon.pl, gdzie możemy łatwo sprzedać starą zalegającą w szufladzie komórkę. Za taką transakcję zostaniemy nagrodzeni MOCkartą, którą możemy wymienić na dofinansowanie dowolnej akcji w serwisie siepomaga.
Rysiu już zrobił dobrą robotę. Teraz pora pokazać, że internet to kupił.