HP będzie rozdawał muzykę przy sprzedaży komputerów z Windows 8
Na specjalnie zorganizowanej imprezie medialnej w Paryżu, Hewlett-Packard, we współpracy z wytwórnią Universal Music, ogłosił, że do każdego zakupionego urządzenia HP z Windowsem 8 zaoferuje dostęp do usługi Connected Music. Przez 3 miesiące klienci będą mogli korzystać z pełnego streamingu ogromnej biblioteki Universalu, a także pobierać 10 utworów miesięcznie na dysk komputera. Oferta ma być wyróżnikiem sprzętów HP na rynku, ma też pomóc Universalowi w popularyzacji sprzedaży muzyki w sieci.
Biblioteka Universal Music jest ogromna, a po przejęciu EMI, które za kilka miesięcy zostanie sfinalizowane, będzie jeszcze większa. Od klasyki, przez jazz, rockowe legendy typu The Beatles i The Rolling Stones, po aktualnie popularne gwiazdki, czy nawet po PSY i ich hicior ostatnich czasów "Gangnam Style". Nie dziwi więc, że myśląc o muzycznym wyróżniku marketingowym, HP zdecydował się na współpracę właśnie z Universal Music.
Niestety, na razie bliższe szczegóły tej oferty nie są znane. Strona http://www.hpconnectedmusic.com/ już działa, (http://h41112.www4.hp.com/promo/hp-connected-music/pl/pl/drive.html), jednak brakuje na niej informacji, co stanie się po 90 dniach darmowego dostępu.
My mieliśmy okazję przyjrzeć się serwisowi na komputerach HP i musimy przyznać, że prezentuje się on całkiem przyjemnie - jest prosty, a Player preinstalowany na urządzeniach od HP z Windowsem 8 jest sprawny i łatwy w obsłudze.
Jednak mimo tego, że HP stawia na Connected Music, które ma być częścią większego ekosystemu usług od HP zebranych w ramach HP Connected, to zastanawiające jest, w jaki sposób obie firmy będą promować Connected Music, bo w tym leży klucz do sukcesu.
Darmowy dostęp do milionów utworów muzycznych, jak również ekskluzywnych materiałów czy koncertów może być świetnym argumentem sprzedażowym, ale nie musi. Wprawdzie HP jako jedyny producent zaoferuje taką usługę i dzięki temu zyska naturalną przewagę marketingową (dlaczego mam wybrać komputer HP? Bo tutaj gratisowo dostanę legalny dostęp do muzyki), to najważniejsze będzie to, w jaki sposób nowa oferta HP Connected Music będzie eksponowana oraz to, czy sprzedawcy w sklepach będą na tyle dobrze przeszkoleni, by potrafili przedstawić korzyści przeciętnemu konsumentowi zainteresowanemu kupnem nowego komputera.
Jednak ciekawsze od samej usługi jest to, jak zmienia się podejście producentów do sprzętu, a to zawdzięczamy Windowsowi 8. HP słusznie zauważa, że marketing przenosi się z oczywistych elementów, jakimi są cena, czy parametry techniczne, na zaangażowanie, emocje i „ekskluzywność oferty”. Tylko w ten sposób można dziś realnie odróżnić się od konkurencji, która używa tego samego systemu, ma podobne sprzęty i siłą rzeczy nie jest oryginalna. To właśnie usługi takie jak Connected Music mają być wyróżnikiem poszczególnych producentów sprzętu z Windows 8.
Odnoszę jednak wrażenie, że na razie HP Connected Music to tylko ciekawostka i aby w pełni ocenić jej potencjał, trzeba poczekać na szczegóły, których na razie nie poznaliśmy.