Wyobrażacie sobie smartfona bez klienta e-mail? Coraz więcej osób nie potrafi
E-maile nie zastąpiły korzystania z SMSów w naszych telefonach. Dopiero pojawienie się komunikatora Facebooka w naszych urządzeniach mobilnych coraz skuteczniej zastępuje części użytkowników korespondencję za pomocą SMSów. Jednak poczta e-mail cały czas ma się dobrze i w zasadzie ciężko sobie wyobrazić, iż miałaby przestać istnieć. GetResponse postanowił zatem zbadać sposób w jaki sprawdzamy naszą pocztę elektroniczną. Jak wynika z wyników badania, smartfony coraz skuteczniej zastępują nam komputer.
Co prawda wciąż to laptop jest najpopularniejszym urządzeniem, za pomocą którego sprawdzamy pocztę e-mail. Jednak różnica nad drugim urządzeniem w tym rankingu wynosi tylko 1,2%. To bardzo mało, mając na uwadze, że są to smartfony, które będą coraz bardziej powszechne wśród Polaków.
Pod względem systemów operacyjnych w naszych urządzeniach mobilnych bezkonkurencyjny jest Android, który stanowi 56,4% ogółu smartfonów oraz tabletów. Nie ma w tym wypadku niczego dziwnego mając na względzie ceny urządzeń z iOS oraz powolne wymieranie telefonów z Symbianem, który ma zostać skutecznie zastąpiony Windows Phone.
Prawie ¼ osób sprawdza swoją pocztę e-mail jednocześnie za pomocą urządzeń mobilnych, jak i stacjonarnych. To kolejny dowód na fakt, iż coraz częściej dublujemy funkcje danych sprzętów.
No dobrze, ale samą pocztą elektroniczną nie żyjemy w przypadku smartfonów. Czynnością, do której najczęściej używamy smartfonów oprócz dzwonienia i mailowania jest przeglądanie internetu. Kolejne czynności tworzą bardzo wyrównaną grupę. W jej skład wchodzi korzystanie z serwisów społecznościowych, aplikacji oraz słuchanie muzyki. Najrzadziej na naszych telefonach komórkowych gramy w gry.
Dla ponad 70% osób dzień tygodnia nie ma wpływu na intensywność sprawdzania skrzynki pocztowej. Jednak prawie co dziesiąta osoba podczas weekendów oraz dni wolnych zmniejsza intensywność sprawdzania poczty elektronicznej. Również większość osób za pomocą smartfonów sprawdza zarówno swoją prywatną jak i służbową skrzynkę e-mailową.
Prawie wszyscy respondenci uważają, że urządzenia mobilne są wygodnym sposobem komunikacji. Do tej opinii i ja się przychylam. Analizując dane zawarte w infografice należy w mojej ocenie mieć na uwadze, iż badanie zostało przeprowadzone podczas okresu wakacyjnego, kiedy znacznie częściej możemy porzucać nasze urządzenia stacjonarne na rzecz smartfonów. Oczywiście ciężko ocenić, czy badani udzielali odpowiedzi mając w głowie obraz ostatnich 12 miesięcy, 3 miesięcy, tygodnia czy też ostatniego dnia.
Jednakże, e-mail marketing nie powinien być zaniedbywany zarówno przez małe firmy czy wielkie koncerny, gdyż 37,1% osób, które przeczytały mailing reklamowy na urządzeniu mobilnym było skłonne do zakupu reklamowanego produktu.
Wniosek jest prosty – nie można zapominać również o tym, że coraz częściej ekran smartfonów będzie zastępował nam ekran komputera.