Starbucks pobił rekord sprzedaży kuponów zniżkowych
W dobie kryzysu zakupy grupowe cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony konsumentów. Sam nie byłem może ich wielkim orędownikiem, ale jednak się do nich przekonałem tak jak tysiące...miliony ludzi na całym świecie. Najlepszym dowodem takowego stanu rzeczy jest fakt ustanawiania kolejnych rekordów w tejże dziedzinie. Jak to zwykle bywa, polskie rekordy są dużo niższe, niż ich odpowiedniki w Stanach Zjednoczonych.
Jak donosi GoDealla kilka dni temu ustanowiono nowy światowy rekord w kwestii zakupów grupowych. Zgadnijcie jakiej marki produkt mógł go ustanowić? Podpowiem tylko, że oszczędzić można było tylko albo aż 5 dolarów, dzięki czemu można było wypić tańszą kawę. Chodzi o sieć kawiarni Starbucks.
Voucher o wartości 10 dolarów za połowę tej kwoty rozszedł się ilości 1,5 milionowa sprzedanych kuponów. Liczna ta musi robić wrażenie. Tym samym Starbucks pobił rekord ustanowiony przez Amazona, który oferował kartę podarunkową o wartości 20 dolarów za połowę tej ceny. Ta oferta spotkała się z równie sporym zainteresowaniem, gdyż sprzedano takich voucherów ponad 1 milion 150 tysięcy sztuk. Na ostatnim miejscu podium znalazły się kupony zniżkowe do wykorzystania w sieci sklepów spożywczych oraz zniżka na dwa bilety do kina.
Polska wyszukiwarka ofert zakupów grupowych postanowiła sprawdzić, jakie oferty cieszyły się największym zainteresowaniem polskich konsumentów. Najpopularniejszą ofertą w polskich zakupach grupowych okazała się promocja dotycząca tańszego wstępu do Śląskiego Wesołego Miasteczka w Chorzowie, takowych kuponów sprzedano 30 tysięcy sztuk. Drugie miejsce zajęła oferta uzyskania 50% upustu na dowolny wybrany kosmetyk Yves Rocher, sprzedanych zostało 10 tysięcy kuponów uprawniających do takiej zniżki. Na trzecim miejscu, podobnie jak w USA, znalazła sie oferta umożliwiająca zaoszczędzenia przy wybraniu się na seans do kina 3D. Na uwagę zasługuje również 4 wyszczególnione na infografice miejsce, sprzedano bowiem aż 3350 kuponów zniżkowych pozwalających skorzystać z tańszej jazdy doszkalającej w szkole nauki jazdy.
Zakupy grupowe przestały być już egzotyką na naszym rynku. Choć ostatnimi czasy liczba serwisów oferujących takie formy sprzedaży uległa pewnemu zmniejszeniu, największe serwisy tego typu wciąż posiadają znaczną liczbę klientów. Niemniej jednak, w wysypie klonów Groupona ten sam musiał zadbać o swoich stałych klientów, zapowiedział wprowadzenie ofert premium skierowanych tylko do wybranej grupy użytkowników, którzy dokonali zakupów przy pomocy serwisu w ciągu kilku ostatnich dni.
Nie tylko osoby prywatne mogą korzystać z oferty zakupów grupowych, jednakże taka forma zakupów dokonywana przez firmy nie spotkała się chyba aż z tak ciepłym przyjęciem na rynku.
Należy zwrócić uwagę na fakt, iż naprawdę ciekawych ofert jest w ostatnim czasie coraz mniej. Mimo to uważam, że warto śledzić pojawiające się oferty zniżkowe, nie tylko dlatego że pochodzę z Poznania ;-). Zapewne nigdy nie uda się polskim serwisom choćby zbliżyć do rekordu Starbucksa, a nawet poziom 100 tysięcy kuponów zniżkowych może być zbyt wysoko zawieszoną poprzeczką, jednak z czasem wyniki zakupów grupowych w Polsce będą lepsze.