REKLAMA

Słuchaj swoich klientów - wniosek z pierwszego dnia konferencji e-nnovation 2012

Za nami pierwszy dzień poznańskiej konferencji e-nnovation. Na scenie wystąpiło wielu ciekawych mówców oraz uczestniczyliśmy w interesujących panelach dyskusyjnych. Oprócz tego zaprezentowano nam dwa startupy, które przeszły do ścisłego finału, a ich twórcy walczą o główną nagrodę, którą jest czek na 10 tys. euro.

Słuchaj swoich klientów – wniosek z pierwszego dnia konferencji e-nnovation 2012
REKLAMA
REKLAMA

Pierwszym prelegentem był Terry Leahy - były CEO Tesco, który przygotował i przedstawił prezentację zatytułowaną "Zarządzanie w dziesięciu słowach". Terry opowiadał o tym jak powinna wyglądać i funkcjonować dobrze działająca firma. Leahy przekonywał, że najważniejszym elementem w prowadzeniu działalności jest gwarancja możliwości awansu dla pracowników, co ułatwia ich motywowanie do pracy, jak i pobudza chęć rozwoju. Drugim ważnym aspektem jest zbliżenie się do klienta i dokładne poznanie jego oczekiwań, jak i opinii na temat marki, którą staramy się rozwijać.

Terry opowiedział historię rozwoju Tesco w Wielkiej Brytanii. W czasach, kiedy zarządzał firmą, Tesco ewoluowało i stało się największą siecią sklepów w kraju. Leahy wielokrotnie podkreślał jak ważne jest słuchanie opinii klientów i dokonywanie zmian mających na celu podnoszenie zadowolenia odbiorców. Rewolucyjnym ruchem na rynku było wprowadzenie sklepów Tesco Express, które powstawały blisko klientów i zapewniały łatwy dostęp do tanich i dobrych produktów. Drugim ruchem, który zaskoczył konkurencję była premiera systemu lojalnościowego ClubCard. Klienci mogli dzięki niemu odbierać premie za dokonane zakupy, co przywiązało ich do regularnego odwiedzania sklepów i dzięki temu sieć zyskała sporą grupę stałych odbiorców.

Według ekspertów Leahy osiągnął sukces dzięki swojemu zacięciu i konsekwencji w prowadzonych działaniach marketingowych. Nasz prelegent od 2002 roku posługuje się tytułem szlacheckim, który otrzymał za swoje zasługi w dziedzinie sprzedaży detalicznej żywności podczas noworocznej uroczystości.

- Sir Terry Leahy

Sir Terry Leahy 2
Sir Terry Leahy 4
Sir Terry Leahy 3
Sir Terry Leahy

Kolejnym mówcą był Hein Pretorius - prezes zarządu Grupy Allegro reprezentujący południowoafrykański koncern Naspers. Ma ponad osiemnastoletnie doświadczenie w branży internetowej, technologicznej i telekomunikacyjnej a z Naspersem jest związany od 2000 roku. Był m.in. szefem Kalahari.net - pierwszej platformy e-commerce na terenie Afryki. Odpowiadał również za rozwój biznesów Naspersa w Chinach, a następnie zarządzał całym segmentem Internet Europe. Obecnie jest CEO Grupy Allegro oraz dyrektorem kilku firm Grupy MIH.

Opowiadał on między innymi o inwestycji Naspers w Allegro i planach na przyszłość. Podkreślał wielokrotnie wagę faktu, że Allegro jest lokalną marką, która może równać się z najlepszymi graczami na rynku oraz rzucać wyzwania Amazonowi czy eBay’owi.

W wypowiedzi Heina Pretoriusa najbardziej spodobał mi się fragment, w którym powiedział, że zdaje sobie sprawę z tego, iż Grupa Allegro nie jest ani największa na świecie, ani nie tworzy najlepszych rozwiązań, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby mogli cały czas próbować tego dokonać, podnosić jakość oraz usprawniać rozwijane projekty.

Hein Pretorius 2
Hein Pretorius 3
Hein Pretorius

"Jak pokonać przeciwności, aby osiągnąć coś wyjątkowego" - czyli kolejna prezentacja, którą mieliśmy przyjemność wysłuchać, była przygotowana przez Dee Caffari - światowej sławy gwiazdę żeglarstwa. Dee opowiadała o swojej przygodzie z żeglarstwem oraz o tym jak pasja ewoluowała i pozwoliła jej na przekraczanie kolejnych granic.

Do największych osiągnieć Caddari należy wyczyn, który trafił do księgi rekordów. 18 maja 2006 roku Dee opłynęła samotnie świat. Jakby tego było mało zrobiła to bez przerwy oraz w “niewłaściwy sposób” - czyli naprzeciw wiatrom i prądom. W swoim życiorysie taki wyczyn może zapisać sobie tylko czterech facetów. Caddari jest natomiast jedyną kobietą na Ziemi, która tego dokonała.

Wyprawa była trudna, ale nie łatwiejsze były same przygotowania do niej. Dee opowiedziała o morderczych ćwiczeniach, które musiała wykonywać oraz wielu umiejętnościach, które zdobyła przed wyruszeniem w podróż. Żeglując samotnie po morzach i oceanach Cassari musiała nauczyć się m.in. napraw łodzi, systemu zasilania, łączności jak i elementów przeprowadzenia samemu pierwszej pomocy medycznej.

Dee Cafari 2
Dee Cafari
Dee Cafari 3
Dee Cafari 4

Prezentację zatytułowaną "Run Your Business. Be Happy. Don't Die" przygotował i przedstawił Jared Goralnick. Jego przemowa dotyczyła umiejętności zarządzania swoim czasem i odpowiednim posługiwaniem się internetowymi narzędziami takimi jak poczta e-mail czy serwisy społecznościowe.

Prezentacja była na tyle ciekawa, że postaram się rozwinąć ten temat i przygotować osobny wpis na Spider’s Web poświęcony takiemu “life hackingowi”. Jared Goralnick radził między innymi, aby rozsądnie ustawiać i korzystać z powiadomień w social mediach oraz mailach. Zarządzając swoim czasem w pracy warto wyznaczyć sztywne ramy, w których będziemy zajmowali się odpowiedziami na maila, czy wiadomości na Facebooku. Jared zdradził również swój sposób na ułatwienie pracy z pocztą mailową, jakim jest utrzymywanie folderu Inbox pustego. Dzięki temu, że nie będziemy odkładać niezałatwionych spraw w nieskończoność, łatwiej będziemy mogli zarządzać czasem potrzebnym do zrealizowania danych zadań. Przyznam, że pomysł ten spodobał mi się i zarchiwizowałem wszystkie stare i niepotrzebne maile, dzięki czemu w skrzynce odbiorczej mam tylko sprawy, które wymagają jeszcze mojej uwagi.

Jared Goralnick (1)
Jared Goralnick (2)

W pierwszym dniu e-nnovation 2012 nie zabrakło również dwóch paneli dyskusyjnych oraz prezentacji finałowej pary startupów, które będą rywalizowały o główną nagrodę w postaci 10 tys. euro. Panele dyskusyjne dotyczyły dwóch tematów: "Pogoń detaliczna. Sprzedaż online na skraju przewrotu" - panel dyskusyjny prowadzony przez Nadine Dereza, a udział wzięli: Ondrej Fryc, Sir Terry Leahy, Alexander Hunter, James Dening oraz "E-commerce ubiera się u Prady"- panel dyskusyjny prowadzony był przez Amalia Agathou, a udział wzięli: Chris Morton, Jan Stasz, Michał Juda, Lauren Proctor Maciej Dulski.

Na koniec relacji z pierwszego dnia e-nnovation mam dla Was jeszcze małą fotorelację z konferencji, kolejne sprawozdania opublikuję na łamach Spider’s Web już jutro.

ennovation 2012 (1)
ennovation 2012 (2)
ennovation 2012 (3)
ennovation 2012 (4)
ennovation 2012 (5)
ennovation 2012 (6)
ennovation 2012 (7)
ennovation 2012 (8)
REKLAMA
ennovation 2012 (9)
ennovation 2012 (10)
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA